آیا تا به حال به میزان اثرگذاری سایه چشم در زیبایی چهره فکر کرده‌اید؟ بکارگیری یک سایه چشم خوب هنگام آرایش باعث ایجاد آرایشی بی‌نقص و جذاب‌تر می‌شود. بنابراین یکی از موثرترین راه‌ها برای زیباتر شدن چشم دانستن ترفند سایه و اصول سایه زدن چشم است؛ به عنوان مثال انتخاب یک سایه چشم با رنگ مناسب به بزرگ‌تر دیده شدن چشم یا انتخاب سایه متناسب با رنگ پوست در زیبایی چشم تاثیر بسزایی دارد.

ممکن است فکر کنید بخاطر وجود انواع رنگ‌های سایه چشم و براش‌های مختلف، سایه زدن چشم کار دشواری باشد، اما این درست نیست چون استفاده از سایه چشم نیازمند یک ترفند است. به همین خاطر امروز قصد دارید در این مطلب به اصول سایه زدن چشم بپردازیم و یاد بگیریم که چگونه آرایش چشم خود را کاملا بی‌نقص انجام دهیم. با ما همراه باشید.

اصول سایه زدن چشمانتخاب و استفاده از سایه چشم برای آرایش روزمره، با آرایش مهمانی‌های رسمی‌ یا قرارهای خاص متفاوت است. اما روش سایه زدن چشم، برای آرایش حرفه‌‌ای و ساده تقریباً یکسان است. کافیست با مراحل مختلف این کار آشنا باشید تا بتوانید به سادگی یک آرایش چشم فوق‌العاده انجام دهید.

1. زیرسازی پوست اطراف چشم

از اصول اولیه آرایش چشم داشتن یک پوست آماده با یک زیرسازی خوب است؛ به همین خاطر در وهله اول صورت و چشم‌های خود را از هر گونه آلودگی تمیز کرده و سپس از یک مرطوب کننده استفاده کنید. برای افزایش ماندگاری سایه چشم نیز پرایمر گزینه مناسبی است.

2.انتخاب و کشیدن سایه

با توجه به مجلس مدنظر و همچنین بر اساس ویژگی‌های ظاهری پوست خود از جمله رنگ پوست، نوع سایه را انتخاب کنید. اگر هدف آرایش معمولی است برای اینکه آرایش شما مصنوعی نباشد بهتر است از سایه‌های طبیعی‌تر با رنگ‌های نود، مات و روشن استفاده کنید.

در ابتدا برای این کار باید از یک رنگ متوسط برای بیس سایه استفاده کنید. سپس از گوشه چشم شروع کرده و تا زیر ابرو ادامه دهید و سایه را به‌درستی پخش کنید. سایه‌های تیره‌تر برای گوشه‌های خارجی چشم گزینه مناسبی هستند.

3.فید کردن سایه

برای اینکه آرایش شما بتواند زیباتر و طبیعی‌تر به نظر برسد لازم است که از ترفند فید یا محو کردن سایه بهره ببرید. مرز بین سایه‌ها باید به‌خوبی از بین برود که برای این کار می‌توانید از یک سری حرکات رفت و برگشت استفاده کنید. بنابراین از گوشه خارجی چشم‌های خود سایه زدن را شروع کنید و تا قسمت داخلی پلک‌ها و بلعکس ادامه دهید. در نهایت می‌توانید گوشه چشم‌های خود را نیز مقداری سایه بزنید و بعد آن را محو کنید.

اصول سایه زدن چشمتا به اینجا هر آنچه را که مربوط به یک آرایش ساده‌تر بود آموختیم اما اگر می‌خواهید آرایش شما مجلسی بنظر بیاید باید مراحل بعدی که در ادامه با هم خواهیم آموخت را نیز طی کنید.

شما می‌توانید همین الان خرید سایه چشم را از سایت کایلی بیوتی انجام دهید.

4.سایه چشم حرفه ای

باید متناسب با سایه‌‌ای که انتخاب کرده‌اید در قسمت داخلی چشم‌های خود نیز استفاده کنید. همچنین برای اینکه چشم‌های شما جلوه بهتری داشته باشد و بزرگ‌تر به نظر بیاید می‌توانید در داخل چشم‌های خود یک مداد سفید بکشید.

5.استفاده کردن از‌ هایلایتر

برای اینکه بتوانید یک سایه روشن ایجاد کنید و آرایش جذاب‌تری داشته باشید استفاده از‌ هایلایتر یک گزینه مناسب است که نقش مهمی ‌در سایه زدن دارد. ‌هایلایتر را به میزان کافی در گوشه‌های داخلی چشم خود و زیر ابرو‌ها بکشید تا این نواحی براق‌تر بنظر برسند.

اگر قصد خرید هایلایتر را دارید در اینجا کلیک کنید.

6.کشیدن سایه تیره روی خط مژه

مقداری سایه تیره را با استفاده از براش، نزدیک به مژه‌های بالایی خود بکشید. برای اینکه چین و چروک کمتر در چشم‌ها دیده شوند سایه را روی خط مژه کشیده و از کشیدن زیاد سایه زیر چشم جلوگیری کنید. سپس برای بزرگ‌تر دیده شدن چشم‌هایتان، می‌توانید روی مژه‌های پایینی خود نیز انجام دهید و سایه را از وسط پلک به سمت بیرون بکشید.

با یادگیری این مراحل شما می‌توانید سایه چشم را به صورت مبتدی و حرفه‌‌ای به‌خوبی انجام دهید.

اصول سایه زدن چشم

برای آرایش سایه چشم لازم است که یک سری اصول را رعایت کنید تا بتوانید یک آرایش بی‌نقص و تمیز داشته باشید، چراکه سایه زدن به‌صورت اصولی در فرم چشم‌ها تاثیر فراوانی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • در ابتدا لازم است که قبل از آرایش چشم باید پوست خود را به‌خوبی بشویید و صورت و چشم‌های خود را از هرنوع الودگی و چربی تمیز کنید.
  • بعد از شست‌و‌شوی صورت لازم است که با استفاده از یک کرم دور چشم و یا یک مرطوب کننده آبرسانی پوست و ناحیه مورد نظر را فراهم کنید.
  • نوع سایه‌‌ای که برای آرایش چشم استفاده می‌کنید باید متناسب با شرایط و موقعیت شما باشد. اگر می‌خواهید آرایش روزانه خود را داشته باشد بهتر است از رنگ‌های ملایم‌تر استفاده کنید، اما اگر هدف شما مراسم و مجلس است سایه‌های تیره‌تر و براق گزینه مناسبی هستند.
  • قبل از شروع آرایش سایه برای ماندگاری سایه می‌توانید از مقداری پرایمر استفاده کنید.
  • بهتر است در ابتدا سایه چشم را شروع کنید که اگر در هنگام آرایش مقداری از سایه روی چشمتان ریخت بتوانید به‌راحتی پوست خود را تمیز نمایید.
  • برای اینکه بتوانید بهترین نوع سایه را انتخاب کنید و با طرز سایه زدن چشم خود بهتر آشنا باشید بهتر است که به ویژگی‌های ظاهری صورت خود از جمله رنگ پوست، و مدل و فرم چشم‌های خود توجه کنید.

سایه زدن چشمهای گود

برای چشم‌های گود رفته بهتر است که از سایه‌های تیره در زیر پلک استفاده نکنیم. زیرا گودی چشم‌ها را بیشتر نشان می‌دهد و بهتر است که از یک سری رنگ‌های روشن در گوشه‌های چشم استفاده کنید.

آموزش سایه برای پلک افتاده

پلک در این نوع حالت افتاده دارد و باید از روش سایه زدن به طرف بالا استفاده کنید و سایه را از سمت گوشه خارجی چشم به سمت بالا بکشید. به‌کار بردن سایه‌‌ای با رنگ نخودی مایل به رنگ کرم نیز می‌تواند در کمتر نمایان شدن افتادگی پلک تاثیر گذار باشد.

روش سایه زدن چشمان درشت

سایه زدن در این نوع از چشم‌ها باید با سایه‌هایی با تناژ متوسط در سرتاسر چشم ادامه یابد. از سایه‌هایی با رنگ تیره مثل قهوه‌‌ای تیره در گوشه‌های خارجی چشم نیز می‌توان بهره برد. البته به این شرط که در استفاده از سایه تیره زیاده‌روی نکنید.

طرز سایه زدن چشمان تک پلکی

برای آرایش چشم تک پلکی لازم است که در ابتدا از مرطوب کننده و پرایمر استفاده کنید و بعد از کانسیلر بهره بگیرید. بعد از کانسیلر به عنوان زیرساز سایه، به یک سایه روشن و سایه‌‌ای با تیرگی دو تا سه درجه بیشتر نیاز دارید. برای اینکار از گوشه خارجی چشم شروع کرده و به سمت گوشه داخلی چشم حرکت کنید. در نهایت استفاده از یک خط چشم گربه‌‌ای نیز می‌تواند در جذابیت چشم‌ها موثر واقع شود.

اصول سایه زدن چشمان کوچک

استفاده از سایه سفید در بزرگ‌تر نشان دادن چشم‌های ریز موثر است، اما برای اینکه چشمان شما بتواند وضوح بیشتری داشته باشد شما باید خطی از سایه روشن و درخشان را در زیر مژه‌های پایینی پخش کنید و از استفاده سایه‌های تیره بپرهیزید، زیرا باعث کوچک‌تر نشان دادن چشم می‌شود.

اصول سایه زدن چشمنحوه سایه زدن چشم ‌های گرد

استفاده از یک سایه روشن در پشت چشم‌های گرد از پلک تا زیر ابرو می‌تواند آن‌ها را جذاب‌‌‌‌تر نشان دهد. همچنین برای اینکه چشم‌ها بتوانند کشیده‌تر نشان داده شوند می‌توان سایه را تا گوشه چشم به‌صورت تیز بکشید و سایه پررنگ‌تری را به بقیه پلک خود بیفزایید.

آموزش محو کردن سایه چشم‌

هنگام فید کردن سایه چشم باید با استفاده از براش‌های مناسب مرز بین دو یا چند سایه چشم را به‌صورت حرکات رفت و برگشت روی پلک مورد نظر محو کرد، به گونه‌‌ای که تیره و روشن بودن سایه‌های چشم به‌خوبی مشخص باشد. این کار نیازمند دقت و حرکات ملایم دست است.

ترکیب رنگ سایه چشم

ترکیب رنگ سایه‌ها با هم تاثیر بسیاری در تغییر جذاب چشم از لحاظ درشتی چشم و فرم آن دارد. در این جا به بخشی از آن‌ها می‌پردازیم:

صورتی رزی و شامپاینی: این ترکیب مناسب فصل بهار است. برای کشیدن ترکیب صورتی رزی و شامپاینی باید سایه شامپاینی که به رنگ تیره‌تری است را پشت پلک بزنید و سایه صورتی رزی را هم کمی‌ بالاتر از چین پلک بکشید.

طلایی و قهوه‌ ای: یک ترکیب بسیار جذاب است که از رنگ قهوه‌‌ای برای قسمت‌های تیره در بخش انتهایی چشم‌ها تا چین پلک و از سایه‌ طلایی برای آرک چشم استفاده می‌شود.

سبزلیمویی و آبی درخشان: این نوع از ترکیب نیز در فصل بهار بسیار کاربردی است. برای این ترکیب باید رنگ سبز لیمویی را در گوشه شروع چشم برای خط پلک بالایی و رنگ آبی را نیز در خط پلک پایین و حتی در گوشه خارجی چشم به سمت بالا به‌کار برد.

انتخاب رنگ سایه متناسب با رنگ پوست

شما باید از سایه‌‌ای در آرایش خود استفاده کنید که با رنگ پوست شما متناسب باشد. اگر دارای پوست گرمی هستید رنگ‌های بنفش، برنز، سبز، طلایی، آبی و برای پوست‌های گندمی اکثر رنگ‌ها از جمله بنفش، صورتی، آبی مناسب‌ است. همچنین اگر دارای پوست سفیدی هستید بیشتر رنگ‌ها از جمله رنگ‌های تیره برای شما بهترین گزینه هستند.

کلام آخر

تا به اینجا آموختید که چگونه می‌توانید یک آرایش سایه چشم بی‌نقص و تمیز داشته باشید. به یاد داشته باشید زمانی می‌توانید یک سایه چشم خوب انجام دهید که اصول را رعایت کنید و به رنگ پوست، فرم، رنگ چشم و لباس خود توجه ویژه داشته باشید. چراکه دانستن این نکات به شما کمک می‌کند بتوانید زیبایی خود را چندین برابر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =