لایه برداری عمیق پوست در منزل یکی از آسان‌ترین و در عین حال موثرترین روش‌ها برای داشتن پوستی درخشان و شفاف است که هر کسی مایل است داشته باشد. تغذیه نامناسب، آلودگی‌ هوا، تغییرات هورمونی و بسیاری عوامل دیگر می‌توانند پوست شما را تحت‌تاثیر قرار دهند و مشکلات زیادی را برای آن ایجاد کنند. برای لایه برداری پوست می‌توان بدون صرف هزینه و بدن هر گونه عوارض جانبی از ماسک‌های لایه بردارخانگی و مواد گیاهی و طبیعی موجود در خانه بهره برد. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، ادامه این مطلب راجع به لایه‌برداری پوست، انواع ماسک‌های لایه بردار، مزایای آن و موارد مفید دیگر را بخوانید.

لایه برداری عمیق پوست در منزللایه برداری پوست صورت چیست؟

لایه برداری فرآیندی است که در آن با استفاده از یک ماده شیمیایی، ماسک طبیعی یا هر گونه ابزار لایه برداری، سلول‌های مرده پوست از سطح پوست پاک می‌شود.

پوست بدن به‌طور طبیعی هر 30 روز یا بیشتر سلول‌های مرده خود را می‌ریزد تا جایی برای سلول‌های جدید باز کند. گاهی اوقات سلول‌های مرده به‌طور کامل از بین نمی‌روند که می‌تواند منجر به لکه‌های خشک، پوسته پوسته و مسدود شدن منافذ پوستی شود. لایه‌برداری یا پلینگ با بین بردن سلول‌های مرده در لایه خارجی پوست می‌تواند به جلوگیری از این مسئله کمک کند و ظاهری صاف‌تر و درخشان‌تر به صورت شما بدهد. به توصیه متخصصان پوست بهتر است حداقل دو بار در هفته پوست خود را با یک اسکراب مناسب و متناسب با پوست‌تان لایه‌برداری کنید.

هر محصول یا روش لایه‌برداری که نیاز به شستشوی دستی یا مالشی دارد، به عنوان لایه‌بردار فیزیکی شناخته می‌شود که در پک مراقبت پوستی اکثر افراد دیده می شود. بزرگترین مزیت لایه برداری فیزیکی سهولت دسترسی و ارائه نتایج فوری است. شما می‌توانید این کار را در خانه با حداقل مواد در دسترس انجام دهید. استفاده از اسکراب‌های پاک کننده، برس‌های بدن و لوفا رایج‌ترین روش‌های لایه‌برداری در خانه هستند.

لایه برداری عمیق پوست در منزلمزایای لایه برداری پوست

لایه برداری می تواند ظاهر پوست شما را به طریق مختلف بهبود بخشد. طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، لایه برداری می‌تواند پوست شما را درخشان‌تر کند و  علاوه بر این با افزایش جذب، اثربخشی محصولات مراقبت از پوست را بهبود بخشد.

لایه برداری منظم پوست همچنین می‌تواند به جلوگیری از مسدود شدن منافذ کمک کند و در نتیجه مانع جوش، کدری و خشکی پوست شود. لایه برداری طولانی مدت می‌تواند تولید کلاژن را افزایش دهد که کلید داشتن پوستی درخشان و شاداب است. این پروتئین خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد و منافذ پوستی، خطوط ریز، چین و چروک و افتادگی صورت را به حداقل می‌رساند.

اسکراب صورت خانگی

اسکراب یک روش عالی برای رفع سلول‌های مرده، رفع تجمع چربی و باز کردن منافذ پوستی است که باعث می‌شود پوست شما بهتر تنفس کند. برای داشتن پوستی درخشان و شفاف نیاز به صرف هزینه‌های زیاد نیست، شما به راحتی می‌توانید یک اسکراب خانگی برای لایه برداری پوست تهیه کنید که در اغلب موارد برای انواع پوست قابل‌استفاده است. دستورات مختلفی برای تهیه یک اسکراب خانگی موثر وجود دارد که می‌توان از آن برای هدف قرار دادن مشکلات پوستی چون چربی، جوش یا لکه استفاده کرد.

معرفی چند ماسک لایه بردار خانگی

تهیه یک اسکراب از مواد طبیعی و لایه برداری پوست در خانه، اولین گام و بهترین روش برای اصلاح پوست کدر است. دستورالعمل‌های خانگی که فقط از چند ماده ساده مانند شکر قهوه‌ای، روغن و برخی میوه‌ها ساخته می‌شوند، می‌توانند ظاهر و احساس پوست شما را تغییر دهند و علاوه بر این باعث صرفه‌جویی در پول شما شوند. در ادامه به چند ماسک لایه بردار خانگی موثر برای رفع سلول‌های مرده پوست اشاره می‌کنیم.

اسکراب خانگی با جو دوسر

جو دوسر به سبب داشتن فنول و ترکیبات آنتی‌اکسیدان دارای خاصیت نرم‌کنندگی و ضدالتهابی است. این اسکراب در فهرست قوی ترین لایه بردار پوست خانگی قرار دارد که  برای انواع پوست و به‌خصوص پوست‌‍‌های خشک و حساس موثر است. ترکیب جو دوسر با عسل یا ماست علاوه بر رفع التهاب و تیرگی پوست، یک آب‌رسان عالی برای پوست است. روش‌های زیادی برای درست کردن این ماسک با یکی از مواد موجود در خانه وجود دارد. مثلا تهیه ماسک جو دوسر با روغن بادام شیرین، شیر و تخم مرغ، قدرت مرطوب‌کنندگی بیشتری دارد.

برای تهیه اسکراب جو دوسر کافیست 1 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر خیس خورده را با 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق ماست ترکیب کنید و روی پوست صورت ماساژ دهید. پس از 10 دقیقه صورت‌تان را با آب ولرم شستشو دهید.

اسکراب خیار

این اسکراب منافذ صورت را کوچک کرده و پوستی درخشان را به شما هدیه می‌دهد. برای تهیه این اسکراب کافیست یک خیار پوست کنده را رنده کنید، آن را روی پوست صورت ماساژ دهید و 5 تا 6 دقیق بعد با آب ولرم بشویید.

اسکراب آب لیمو، تخم مرغ و نمک دریایی

لایه برداری پوست صورت با نمک زبر مانند نمک دریا، روشی موثر برای ایجاد لطافت و مرطوب‌سازی پوست صورت است. اسکراب آب لیمو، تخم‌مرغ و نمک دریایی یک ترکیب جادویی است که مزایای روشن‌کنندگی لیمو، سفت‌کنندگی سفیده تخم‌مرغ و لایه‌برداری نمک دریایی را به‌صورت یکجا ارائه می‌دهد.

برای تهیه این اسکراب نصف قاشق چایخوری آب لیموی تازه را با 1 عدد سفیده تخم‌مرغ و 2 قاشق چایخوری نمک دریا مخلوط کرده و به مدت 5 دقیقه بر روی صورت خود ماساژ دهید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک لایه‌بردار شکر قهوه‌ای

شکر قهوه‌ای یک لایه‌بردار و اسکراب طبیعی عالی است که می‌توان از آن برای انواع پوست استفاده کرد. برای تهیه یه اسکراب صورت موثر، کمی شکر قهوه‌ای را با مقداری روغن طبیعی مانند روغن زیتون و کمی عسل مخلوط کنید، کمی ماساژ دهید و اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه روی پوست صورت باقی بماند. سپس پوست را با آب ولرم آبکشی نمایید.

اسکراب قهوه

اسکراب قهوه یه لایه‌بردار موثر برای رفع چربی پوست است که با افزایش گردش خون به داشتن پوستی شفاف و درخشنده کمک می‌کند. برای آماده کردن یک ماسک موثر، به مخلوط آسیاب دانه قهوه و ماست نیاز دارید. این ترکیب را بر روی پوست صورت ماساژ دهید و 5 دقیقه بعد با آب ولرم بشوئید. برای جلوگیری از خشکی می‌توانید قبل از مصرف قهوه را با کمی روغن زیتون ترکیب کنید.

لایه برداری عمیق پوست در منزلاسکراب خانگی صورت برای جوش

یک دستور ساده و آسان برای ساخت یک لایه بردار خانگی برای جای جوش، ترکیب یک فنجان توت فرنگی پوره شده تازه، نصف فنجان شکر و 2 قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین است. توت فرنگی حاوی اسید سالیسیلیک است که یک ماده اصلی برای مبارزه با آکنه محسوب می‌شود.

لیمو نیز با داشتن خواص منحصر به فرد آنتی‌اکسیدانی می‌تواند یک لایه بردار قوی خانگی برای جای جوش باشد. برای تهیه یک ترکیب موثر یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای یا سفید را با ۲ قطره آب و چند قطره آب‌لیموی تازه مخلوط کرده و بر روی پوست ماساژ دهید و پس از از یک تا دو دقیقه پوست‌تان را با آب سرد آبکشی کنید.

یکی دیگر از اسکراب‌های خانگی موجود در فهرست بهترین اسکراب برای جوش، اسکراب ماست و عسل است. برای تهیه این اسکراب ماست و عسل را باهم مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه به حالت دایره‌وار بر روی پوست صورت خود ماساژ دهید.

لایه بردار قوی برای لک صورت خانگی

در ادامه مبحث لایه برداری پوست در منزل می‌خواهیم یک لایه بردار قوی خانگی برای لک صورت را به شما معرفی کنیم. ماسک صورت زردچوبه که به سبب داشتن کورکومین و خواص آنتی اکسیدانی می‌توانند باعث محو شدن لک‌های تیره پوستی و جای جوش و اسکار گردد. طبق تجربه ماسک زیر یکی از قوی‌ترین ماسک‌های خانگی برای رفع لک صورت است.

برای تهیه این ماسک ضد لک نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه را با 1 قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای‌خوری آبلیمو ترکیب کنید و این ترکیب را  به مدت 12-10 دقیقه روی صورت قرار دهید. سپس صورت خود را با آب ولرم آبکشی کنید. برای کسب نتیجه هفته‌ای سه مرتبه از این استفاده کنید.

سخن پایانی

اینکه برای مشکلات پوستی خود لایه‌بردارهای خانکی انتخاب کنید یا به دنبال درمان‌های پزشکی باشید، در نهایت به نیازهای پوستی شما بستگی دارد. اگر یک بیماری زمینه‌ای پوستی دارید یا مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، می‌توانید با یک متخصص پوست یا سایر ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید.

کارشناسان پوست مجرب سایت کایلی بیوتی آماده‌اند تا به شما در انتخاب بهترین روش یا محصول متناسب با اهداف و سبک زندگی فردی کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 18 =