اول از کانسیلر یا کرم پودر استفاده شود؟ از بین بردن تیرگی، لک و یا حتی برجسته کردن برخی از قسمت‌های صورت، یکی از مزیت‌های فوق‌العاده کانسیلر است. البته باید بیان کرد که داشتن پوست سالم و فاقد لک و کک و مک از طریق درمان‌های تخصصی و مراجعه به متخصصان پوست و زیبایی به راحتی امکان پذیر است؛ اما استفاده کردن از کانسیلر و کرم پودر راه‌ حل بسیار مناسبی برای جشن‌ها و مراسمات مهم است.

کانسیلر و کرم پودر اشکالات پوستی را به خوبی کاور می‌کنند و یک پوست با ظاهری صاف و شفاف به افراد هدیه می‌دهند؛ ولی باید دقت کنید که چه زمانی باید از کانسیلر یا کرم پودر استفاده کرد. این محتوا را تا انتها مطالعه کنید تا به راحتی در مورد کانسیلر و کرم پودر و ترتیب استفاده از آن آشنا شوید.

کانسیلر برای آرایش

کانسیلر چیست؟

کانسیلر همان کرم پودر است ولی به صورت فشرده، در بخش‌های مختلف صورت استفاده می‌شود و هر نوع آن ویژگی خاص خود را دارد. بهترین مزیت آن ایجاد یک حالت طبیعی برای پوست صورت است. کانسیلر دارای رنگ‌های مختلف است که کاملا متناسب با رنگدانه‌های پوست طراحی شده است و به پوست حالت طبیعی می‌دهد؛ بنابراین برای پوشاندن موقتی ایرادات پوستی بسیار کاربردی است. کانسیلر، از کرم پودر بسیار سبک‌تر است و بر روی پوست احساس سنگینی نخواهید داشت. برای پوشاندن چهره نیازی به استفاده از مقدار زیادی کرم پودر ندارید.

کاربرد کانسیلر

کانسیلر در رفع ایراداتی پوستی همچون گودی زیرچشم، تیرگی، ایجاد خطای دید در اندازه واقعی بینی، پوشاندن خط خنده، پوشاندن قرمزی و برجسته کردن گونه کاربرد دارد. همچنین زاویه سازی فک و قسمت‌های مختلف صورت، پوشاندن پف یا افتادگی پلک و پوشاندن اشتباهات آرایشی از دیگر کاربردی‌های کانسیلر است که می‌توان به آن اشاره کرد.

انواع کانسیلر

کانسیلر انواع مختلف و استفاده‌های متنوعی دارد که هر کدام دارای ویژگی‌های خاص هستند. این موارد شامل:

کانسیلر مایع

کانسیلر به صورت کاملا مایع است و به علت بافت نرم و شل به راحتی پخش می‌شود. این محصول مناسب قسمت‌های بزرگ صورت بوده و استفاده از آن بسیار راحت است. استفاده از آن برای نواحی اطراف چشم گزینه بسیار مناسبی است. کانسیلر مایع نیز خود انواع متنوعی دارد که مقدار استفاده از آن جلوه‌های متنوعی به صورت می‌دهد و می‌تواند در قالب براق، مات و یا ساتنی باشد. در نوع دیگر کانسیلر ساتنی جلوه‌ای طبیعی خاص به صورت می‌بخشد؛ اما ماندگاری کمتری دارد.

یکی از پرطرفدارترین کانسیلر هایی که در جهان از محبوبیت خاصی برخوردار است کانسیلر میبلین می باشد که با ضمانت اصالت کالا و ارسال فوری میتوانید آن را از فروشگاه کایلی بیوتی تهیه کنید.

کانسیلر قلمی مایع

نقش کانسیلر در آرایش

کانسیلر جامد

کانسیلر جامد پخش نسبتا سختی دارد، اما دارای قابلیت پوشانندگی بسیار خوبی است. این نوع کانسیلر برای ایجاد سایه در نواحی کوچک و محدود مثل بینی کاربرد بسیار دارد. اگرچه بافت این نوع از کانسیلر سخت است؛ اما برای افرادی که سیاهی دور چشم بیش از اندازه‌ای دارند، بسیار کاربردی هستند.

برای مثال کانسیلر چرب دودوگرل را میتوان نام برد که از کیفیت فوق العاده و پوشانندگی بالا برخوردار است.

کانسیلر پودری

این نوع از کانسیلر برای پوشاندن زخم و عارضه‌های پوستی کوچک و محدود گزینه بسیار خوبی است.

اول کانسیلر یا کرم پودر؟

اول کانسیلر بزنیم یا کرم پودر؟ کانسیلر را می‌توان قبل یا بعد از کرم پودر استفاده کرد؛ ولی معمولا بهترین گزینه آن است که ابتدا کرم پودر استفاده شود. این توصیه به این دلیل است که اگر بعد از زدن کرم پودر، صورت به خوبی کاور نشد، بتوان با استفاده از کانسیلر آن را به خوبی کاور کرد. به همین دلیل صورت آرایشی ملایم و یک دست خواهد داشت.

توجه کنید با استفاده از کانسیلر فراوان حالت بدی به چهره خود ندهید؛ چراکه اگر ابتدا کانسیلر استفاده شود سپس کرم پودر، ممکن است حین پخش کردن کرم پودر کانسیلر در تمام صورت پخش شود و دوباره لک و تیرگی‌ها نمایان شود. با این توصیف برخی از افراد دچار تیرگی بیش از حد دور چشم هستند یا صورتشان پر از کک و مک و جای جوش است.

این افراد می‌توانند قبل از استفاده از کرم پودر، مقدار کمی کانسیلر استفاده کنند. سعی کنید به گونه‌ای استفاده کنید که مقدار کانسیلر روی پوست حالت کاملا طبیعی داشته باشد. میکاپ ‌‌آرتیست‌های حرفه‌ای ترکیبی از این دو روش را در کار خود استفاده می‌کنند؛ به این صورت که ابتدا لایه بسیار نازکی از کرم پودر بر روی صورت پخش می‌کنند، سپس با استفاده از کانسیلر ایرادات چهره را برطرف کرده و در مرحله آخر با مقداری کرم پودر صورت را یکدست می‌کنند.

برای خرید کانسیلر می‌توانید به صفحه خرید این محصول در سایت کایلی بیوتی مراجعه کنید.

کاربرد صحیح از کانسیلر

کاربرد کانسیلر

نحوه استفاده از کانسیلر در آرایش صورت

  • برای پوشاندن لکه و تیرگی صورت، باید از کانسیلری استفاده شود که دو درجه از پوست صورت روشن‌‌تر باشد.
  • اولویت استفاده از کانسیلر یا کرم پودر بسیار مهم است.
  • با استفاده از کانسیلر می‌توان رنگ کرم پودر را تصحیح کرد. اگر رنگ کرم پودر کاملا با پوست همخوانی نداشته باشد می‌توانید با استفاده از کانسیلر رنگ مناسب را روی پوست تنظیم کنید.
  • استفاده از کرم پودر برای اطراف چشم به هیچ عنوان مناسب نیست.
  • کانسی لر یا کرم پودر اگر به اندازه استفاده شود، جلوه بسیار زیبا و طبیعی به صورت هدیه می‌دهد.
  • از کانسیلرهای بسیار روشن‌تر از پوستتان استفاده نکنید. اگر رنگ کانسیلر نزدیک به پوست صورت شما نباشد؛ علاوه بر آنکه لکه‌های پوست صورت را نمی‌پوشاند، باعث نمایان‌تر شدن آن می‌شود.
  • برای پوست اطراف چشم باید از کانسیلرهای سبک استفاده شود؛ چراکه کانسیلرهای غلیظ اثر معکوس دارند و چروک‌های ریز نیز درشت به نظر می‌رسد.
  • در انتخاب و خرید کانسیلر باید بسیار دقت شود، کانسیلرهای حاوی چربی و ترکیبات مضر باعث ایجاد جوش بر روی صورت می‌شود.

فرق بین کانسیلر و کرم پودر چیست؟

اصلی‌ترین تفاوت بین کرم پودر و کانسیلر در میزان کاور و بافت آن‌ها است. معمولا بافت کرم پودر سبک‌تر است و کل صورت را یکدست می‌کند؛ اما کانسیلر حالت سنگین‌تری دارد که برای کاور کردن عیوب صورت ساخته شده است و با استفاده از کرم قابل پوشش نیستند.

کانسیلر بزنیم یا کرم پودر

نقش فاندیشین و کانسیلر

کانسیلر اصلاح کننده رنگ چیست؟

تصحیح رنگ یک تکنیک فوق‌العاده و حرفه‌ای است که میکاپ‌ آرتیست‌ها سالیان بسیاری است از آن استفاده می‌کنند. در ادامه رنگ‌های اصلاح کننده کانسیلر را برای شما عزیزان شرح می‌دهیم.

کانسیلر سبز: در بین رنگ‌ها، رنگ سبز مکمل رنگ قرمز است؛ بنابراین برای پنهان کردن هر گونه قرمزی بر روی پوست اعم از جوش و جای جوش بسیار کاربرد دارد.

کانسیلر نارنجی: نارنجی متضاد آبی است. اگر پوست تیره با گودی آبی زیر چشم دارید، کانسیلر نارنجی برای پنهان کردن لایه‌های ناهموار، بسیار مورد استفاده است.

کانسیلر زرد: کانسیلر رنگ زرد می‌تواند برای پوشاندن هر لکه‌ای استفاده شود. با استفاده از یک کانسیلر زرد می‌توان کبودی‌های زیرچشم را پنهان کرد.

کانسیلر بنفش: بنفش بهترین راه حل برای مقابله با زخم‌های زرد و درخشندگی پوست است.

نحوه استفاده از کانسیلر اصلاح کننده رنگ پوست

کانسیلر بنفش: اگر قصد دارید که زردی پوست را از بین ببرید باید به سراغ قسمت‌های بزرگ صورت مثل پیشانی، دوطرف صورت و فک بروید. برای تمام اطراف صورت از یک عدد پد استفاده کنید.

کانسیلر نارنجی: مقداری از کانسیلر را به قسمت‌های تیره پوست بزنید و با استفاده از انگشت یا پد ترکیب کنید.

کانسیلر زرد: کانسیلر را زیر چشم به شکل مثلث بزنید، سپس با استفاده از پد آن را به راحتی ترکیب کنید.

تکنیک و نکات استفاده از انواع کانسیلر

  • بهترین گزینه برای میکاپی ایده‌آل اول استفاده از کرم پودر و پرایمر و بعد کانسیلر است.
  • کانسیلر باید به آرامی بر روی پوست پخش شود و آن را نمالید.
  • از رنگ مناسب پوست خود استفاده کنید.
  • با استفاده از کانسیلر یک ناحیه مثلثی اطراف چشم ایجاد کنید، اینکار علاوه بر زیباتر کردن چشمان شما ناحیه تیره اطراف چشم را کاملا می‌پوشاند.
کانسیلر دور چشم

کانسیلر کانتور در آرایش

کلام آخر

برای یک میکاپ ویژه و خاص باید تمام نکات آرایشی به درستی رعایت شود. استفاده صحیح از محصولات آرایشی به ویژه کرم پودر و کانسیلر بسیار حائز اهمیت است. این دو مواد آرایشی دارای شباهت زیادی هستند و مهم‌ترین تفاوت آن‌ها این است که کانسی لر باید بعد از کرم پودر استفاده شود. استفاده از این دو محصول با همدیگر اجبار نیست ولی در کنار هم می‌توانند به داشتن آرایشی یکدست و زیبا کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =