روتین پوست صورت

 

همه متخصصان بر این باورند که داشتن روتین پوستی برای هر کسی با هر سنی الزامی است. اما داشتن هر نوع مراقبت پوستی باید با در نظر گرفتن نوع پوست، مشکل پوست و عملکرد آن تعیین شود؛ زیرا خیلی از مشکلات پوستی به خاطر رعایت نکردن نکات مراقبت پوستی ایجاد می‌شود.

روتین مراقبت از پوست از بروز چین و چروک‌های دوران میانسالی جلوگیری می‌کند یا حتی روند آن‌ها را کاهش می‌دهد. پس داشتن روتین پوستی مناسب کوچک‌ترین لطفی است که می‌توانید در حق خود انجام دهید تا یک پوست زیبا و درخشان داشته باشید.

اما چطور یک روتین پوستی سالم داشته باشیم؟ آیا روتین‌های پوستی برای صبح و شب متفاوت است؟ در ادامه مجله کایلی بیوتی به تمام این سوالات پاسخ می‌دهیم و بیشتر با مراحل روتین پوستی آشنا خواهید شد.

چرا باید روتین پوستی داشته باشیم؟

امروزه نسبت به گذشته داشتن روتین پوستی بسیار رواج پیدا کرده است. اما شاید اگر از افرادی که روتین پوستی را رعایت می کنند بپرسیم که چرا باید روتین پوستی داشته باشیم؟ هیچ جوابی برای آن نداشته باشند.

داشتن روتین پوستی از دو نظر مهم است؛ اول اینکه باعث حفظ زیبایی می‌شود و دوم مشکلات پوستی را حل می‌کند. بنابراین روتین پوستی سرعت بروز خطوط چین و چروک، لکه‌های تیره و آسیب‌های نور خورشید را کم‌تر می‌کند. با این وجود تهیه پک مراقبتی پوست از جمله مهم ترین لوازم برای هر خان و آقایی شده است.

روتین پوستی مربوط به یک سن خاص نیست بلکه هر کسی با هر سنی می‌تواند این کار را انجام دهد. یعنی حتی کودکان هم می‌توانند یک روتین پوستی مخصوص داشته باشند البته باید ویژه همان سن باشد. به عنوان مثال نوجوانان باید از محصولات مراقبتی که جوش و لکه‌های پوستی آن‌ها را کنترل می‌کند استفاده کنند.

در حالی که میانسالان باید از محصولاتی کمک بگیرند که با افزایش سن پوست‌ آن‌ها را تقویت ‌کند. بنابراین روش روتین پوستی برای هر کسی متفاوت است و با توجه به نوع پوست تعیین می‌شود.

مراحل روتین پوستی صبح

روش پاکسازی پوست در صبح شامل مواردی چون پاکسازی صورت، مرطوب کردن صورت و استفاده از ضد آفتاب است.

البته این ساده‌ترین نوع روتین پوستی است و به کسانی که هیچ نوع مشکل پوستی ندارند، توصیه می‌شود. اما اگر مشکلاتی مثل جوش و جای جوش، لک‌های پوستی و چین و چروک دارید باید محصولاتی را در روتین خود جای دهید تا این مشکلات را رفع کند.

روتین پوستی چرب جوش دار صبگاهی

بنابراین روتین پوستی صبح شامل موارد زیر است:

نکته دیگری که در مورد روتین پوستی صبح باید بدانید این است که ترتیب استفاده از هر محصولی را رعایت کنید. اگر هم از محصولات مناسب استفاده کنید و هم آن‌ها را در زمان مشخص و با رعایت ترتیب مصرف کنید در این صورت پوست سالمی خواهید داشت.

در نظر داشته باشید که حتی اگر بهترین محصولات را با بالاترین کیفیت داشته باشید اما روش درست استفاده از آن به اضافه ترتیب مصرف را ندانید و رعایت نکنید نه تنها نتیجه مثبتی ندارد بلکه می‌تواند عوارضی را هم به همراه داشته باشد.

برای خرید کرم دور چشم با بهترین قیمت می‌توانید به فروشگاه آنلاین کایلی بیوتی مراجعه کنید.

مراحل روتین پوستی شبانه

خیلی از افراد به اشتباه مراحل روتین پوستی در صبح و شب را مثل هم انجام می‌دهند. در حالی که روتین پوستی شب باید با جدیت بیشتری دنبال شود و روتین پوستی صبح باید ساده‌تر باشد؛ چراکه در صبح پوست روغن‌هایی ترشح می‌کند که به جوان ماندن آن کمک می‌کند.

بنابراین مراحل روتین پوستی کامل شب شامل موارد زیر است:

  • استفاده از فوم شست و شو صورت
  • استفاده از تونر پوستی
  • استفاده از سرم پوستی
  • استفاده از کرم دور چشم
  • استفاده از سرم‌های درمان جوش و آکنه
  • استفاده از مرطوب کننده
  • استفاده از رتینول
  • استفاده از ماسک شب

در این نوع روتین نباید از ضد آفتاب استفاده کرد چون اصلا به آن نیاز نیست و به جای آن باید رتینول را جایگزین کرد. در نظر داشته باشید که رتینول را نمی‌توان مثل دیگر محصولات سریع به روتین پوستی اضافه کرد؛ زیرا یک محصول به شدت قوی است. بنابراین اگر می‌خواهید آن را در روتین پوستی خود جای دهید اول اطلاعات کامل را از نحوه استفاده از آن را داشته باشید و بعد استفاده کنید.

روتین محافظت از پوست چرب

روتین پوست چرب

پوست چرب معمولا بیشترین چربی را در قسمت پیشانی، بینی و چانه ایجاد می‌کند که به این نواحی، قسمت T گفته می‌شود. کسانی که پوست چرب دارند در نواحی T بیشترین چربی را مشاهده می‌کنند و اصطلاحا این قسمت‌ها برق می‌زند.

‌‌ بنابراین از آنجایی که پوست‌های چرب بیش از اندازه پوست‌شان چربی تولید می‌کند مستعد به جوش و آکنه است. که در نظر گرفتن مراحل روتین پوستی چرب سبب کاهش منافذ باز و جوش و آکنه خواهد شد. این مراحل شامل:

برنامه مراقبت از پوست مختلط

مراحل روتین پوستی مختلط

مراقبت از پوست مختلط به مراتب سخت‌تر از پوست خشک و چرب است. چراکه باید چندین محصول متفاوت را برای بخش‌های متفاوت صورت استفاده کرد. پس پیدا کردن یک روتین پوستی مخصوص پوست مختلط یک چالش بزرگ محسوب می‌شود.

چراکه هم پوست خشک و هم پوست چرب را دارید؛ بنابراین باید از محصولاتی استفاده کنید که برای هر دو نوع پوست مناسب باشد. مراحل روتین پوستی مختلط شامل موارد زیر است:

  • استفاده از فوم شست و شو ملایم (مخصوص پوست مختلط)
  • بهره گرفتن از لایه بردارهای سبک و مناسب
  • استفاده از سرم و محصولات درمانی (با توجه به مشکل پوست)
  • مولتی ماسک‌ها
  • استفاده از تونر مخصوص
  • استفاده از ضد آفتاب

مراحل روتین پوستی خشک

مشکلی که بیشتر افراد با پوست خشک دارند این است که همیشه خشک است و باید همواره از آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنند که در مواردی اصلا تاثیر گذار نیست و این خشکی پوست همچنان ادامه دارد.

از طرف دیگر پوست خشک حساس و آسیب پذیر است و می‌تواند در اثر خشکی زیاد دچار ترک خوردگی و حتی ترک‌های عمیق شود‌. بدین ترتیب اگر روتین پوستی نداشته باشید، میکروب‌ها از طریق این ترک‌ها به سطح درونی پوست نفوذ می‌کند و مشکلاتی چون خونریزی و عفونت را به همراه می‌آورد.

از این رو افرادی که پوست آسیب پذیری دارند نباید این روتین را نادیده بگیرند. مراحل روتین پوستی خشک شامل موارد زیر است:

سعی کنید از لایه بردارهای ملایم استفاده کنید تا رطوبت پوستتان را از بین نبرد و در کنار آن جلسه‌های روغن تراپی را جدی بگیرید. همچنین آبرسان و مرطوب کننده قوی استفاده کنید.

برنامه مراقبت از پوست خشک و حساس

سخن پایانی

روتین پوستی شامل اقداماتی است که به افزایش زیبایی و سلامت پوست کمک می‌کند. برای داشتن یک روتین پوستی سالم نیازی به خرید محصولات گران قیمت و حتی خرید چندین محصول نیست. بلکه باید از محصولاتی استفاده کنید که وضعیت پوست و مشکلات آن را بهبود ببخشد.

بهترین روتین پوستی شامل برنامه‌ای است که در آن سلامت و کیفیت زیبایی افزایش یابد. اما روتین پوستی برای همه یکسان نیست و هر کسی با در نظر گرفتن مشکل پوست و نوع پوست باید روتینی را انتخاب کند. ممنون که تا پایان ما را همراهی کردید. لطفا اگر سوال یا پیشنهادی درباره مراحل روتین پوست دارید در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان کایلی بیوتی مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =