تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در چیست؟ کدام یک از کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان مناسب‌تر هستند؟ اینها پرسش‌هایی است که ممکن است ذهن شما را نیز به خود مشغول سازند. کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان از نظر فرمولاسیون و عملکرد تفاوت‌های قابل‌توجهی با یکدیگر دارند. برای انتخاب یک محصول مناسب لازم است با این تفاوت‌ها آشنا شوید. در ادامه این نوشتار به بررسی هرچه بیشتر این تفاوت‌ها خواهیم پرداخت. تا انتهای مجله کایلی بیوتی ما را همراهی کنیدوسی.

کرم آبرسان چیست؟

پیش از آن که به بررسی تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده بپردازیم لازم است تا اشاره‌ای کوتاه به این محصولات مراقبتی داشته باشیم. موادی که برای تولید این نوع کرم‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند می‌توانند اثرات قابل‌توجهی بر تأمین آب سطح پوست داشته باشند. این مواد آبرسان قابلیت‌های زیادی برای جذب رطوبت دارند و می‌توانند عمل هیدراتاسیون پوست را به‌خوبی انجام دهند. مواد آبرسان اثرات مثبت بسیار زیادی بر سلامت پوست شما دارند و استفاده از آن‌ها مانع ایجاد خشکی در پوست می‌شود.

تولیدکنندگانی که در راستای تولید این محصولات فعالیت دارند ترکیباتی را برای کرم‌های آبرسان مورداستفاده قرار می‌دهد که از قابلیت جذب آب در پوست برخوردار هستند. به‌موجب استفاده از چنین کرم‌هایی قادر خواهید بود نرمی پوست خود را حفظ کنید.

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

مرطوب کننده چیست؟

کرم‌های مرطوب کننده از یک مجموعه ویژگی‌های خاص برخوردار هستند و این ویژگی‌ها را می‌توان دلیل اصلی تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده دانست. این کرم‌ها گزینه‌ای عالی برای مراقبت از پوست به شمار می‌روند که در حال حاضر به طور گسترده‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرند. عملکرد کرم‌های مرطوب کننده به‌گونه‌ای است که می‌توانند لایه‌ای مرطوب را بر روی پوست شما ایجاد کنند. این لایه باقدرت بالای خود مانع از ایجاد خشکی و یا ترک برداشتن پوست شما خواهد شد؛ به همین جهت استفاده از کرم‌های مرطوب کننده اهمیت زیادی دارد.

از مهم‌ترین فواید کرم‌های مرطوب ‌کننده می‌توان به جلوگیری از خشک ‌شدن پوست، مقابله با چین‌وچروک‌های پوستی، نرمی و لطافت پوست، محافظت از پوست در برابر عامل‌های محیطی آسیب‌رسان، بهبود بافت پوست و مقابله با التهابات پوستی اشاره کرد.

ترکیبات حاوی مواد مرطوب کننده

کرم‌های مرطوب کننده دارای ترکیبات خاصی هستند که هرکدام می‌توانند به بهبود پوست شما کمک‌های بسیار زیادی کنند. مهم‌ترین ترکیبات این کرم‌ها موارد زیر را در برمی‌گیرند.

  • گلیسیرین
  • شی باتر
  • اسید هیالورونیک
  • سرامیدها
  • پترولاتوم
تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

ترکیبات حاوی مواد آبرسان

کرم‌های آبرسان آب و رطوبت لازم برای سلول‌های پوستی شما را فراهم می‌سازند و این امر از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از آن‌ها است. به‌این‌ترتیب می‌توان گفت کرم‌های آبرسان از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کنند و زمینه‌های نرم‌شدن آن را ایجاد خواهند کرد. ترکیباتی که برای این کرم‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند موجب تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده شده‌اند.

این ترکیبات با قابلیت‌های بی‌نظیر خود قادرند رطوبت را از طریق هوا دریافت کرده و به سلول‌های پوست شما انتقال دهند. اگر بخواهیم اشاره‌ای اجمالی به ترکیبات حاوی مواد آبرسان داشته باشیم می‌توان به اسید هیالورونیک، گلیسیرین، آلوئه‌ورا، عسل، سدیم لاکتات وغیره اشاره کرد. این ترکیبات اثربخشی بالایی در افزایش نرمی و لطافت پوست دارند.

باتوجه به این موضوع توصیه داریم به‌سادگی از کنار این محصول مراقبتی عبور نکنید. علاوه بر ترکیباتی که نام ‌برده شد می‌توان در کرم‌های آبرسان هومکتانت‌ها را نیز دید. این مواد به‌عنوان جاذب رطوبت مورداستفاده قرار می‌گیرد و می‌توانند رطوبت را به لایه‌های عمیق‌تر پوست شما برسانند.

جهت خرید آبرسان با کیفیت عالی و قیمت مناسب در سایت کایلی بیوتی کلیک کنید.

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

برای بررسی تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده باید موارد خاصی را در نظر گرفت. این کرم‌ها از جهات مختلفی با یکدیگر تفاوت دارند. به‌ طورکلی تفاوت این کرم‌ها با یکدیگر به‌صورت زیر است.

·       از نظر ترکیبات

کرم‌های آبرسان دارای ترکیباتی متفاوت با کرم‌های مرطوب کننده هستند و در بخش‌های قبل نیز به این موضوع اشاره کردیم. ترکیباتی که برای کرم‌های مرطوب کننده کاربرد دارند مواردی همچون روغن دانه‌های گیاهی، روغن معدنی، شی باتر، لانولین، موم عسل و اسید استئاریک را در برمی‌گیرند. در مقابل ترکیبات کرم‌های آبرسان شامل آلوئه‌ورا، اسید هیالورونیک، گلیسیرین، سدیم لاکتات، عسل و اوره می‌شوند.

·       از نظر عملکرد

دومین فرق کرم آبرسان با مرطوب کننده در عملکردی است که این محصولات دارند. ترکیباتی که در تولید این کرم‌ها مورداستفاده قرار گرفته‌اند موجب تفاوت در عملکرد آن‌ها شده است. کرم‌های آبرسان با استفاده از مواد روان‌کننده تولید می‌شوند. اگر با این مواد آشنایی داشته باشید می‌دانید که اثرات قابل‌توجهی بر تأمین آب پوست دارند. این مواد به‌خوبی می‌توانند پوست شما را هیدراته کرده و آن را آبرسانی کنند.

این کرم‌ها میزان چربی بسیار کمی دارند و این را می‌توان به‌عنوان تفاوت کرم آبرسان با مرطوب کننده نیز معرفی کرد. عملکرد کرم‌های مرطوب کننده به‌گونه‌ای است که می‌توانند با ایجاد یک ‌لایه محافظتی بر روی پوست شما از آب مراقبت کنند. این لایه قادر است که از تبخیر آب پوست جلوگیری کند و به این طریق شرایط لازم برای نرمی و لطافت آن را فراهم سازد. کرم‌های مرطوب کننده میزان چربی بیشتری دارند و هنگام استفاده از آن‌ها نیز می‌توان متوجه این موضوع شد.

مرطوب کننده برای پوست شما بهتر است یا آبرسان؟

اگر شما نیز جزء افرادی هستید که از خشکی پوست خود رنج می‌برند ما به شما خرید کرم‌های مرطوب کننده را پیشنهاد می‌دهیم. این کرم‌ها می‌توانند یک ‌لایه مراقبتی و چربی را بر روی سطح پوست شما ایجاد کرده و به‌ این ‌ترتیب میزان چربی موردنیاز آن را تأمین سازند. افرادی که با مشکل کم آبی پوستی مواجه هستند بهتر است به سراغ کرم‌های آبرسان بروند. این کرم‌ها با تأمین میزان آب موردنیاز پوست زمینه‌های لازم برای شاداب بودن پوست شما را فراهم می‌سازند. با بررسی تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده می‌توانید نوع نیاز خود را تشخیص داده و خریدی عالی را تجربه کنید.

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

اول آبرسان بزنیم یا مرطوب کننده؟

ترتیب استفاده از این محصولات مراقبتی بر اساس قواعد خاصی تعیین می‌گردد توصیه داریم ابتدا از آبرسان برای تأمین آب پوست خود استفاده کنید. این امر موجب می‌شود تا آب لازم به لایه‌های بیرونی پوست شما برسد. در نهایت با استفاده از کرم‌های مرطوب کننده می‌توانید از تبخیر آب جلوگیری کرده و مانع از هرگونه خشکی پوست خود شوید.

توصیه داریم هنگام خرید این کرم‌ها ابتدا نوع پوست خود را بررسی کنید؛ چراکه نوع پوست می‌تواند اثرات مستقیمی بر خرید شما داشته باشند.

پوست چرب هم به آبرسان و مرطوب کننده نیاز دارد؟

تصوری اشتباهی که اکثر مردم دارند این است که پوست‌های چرب نیازی به کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده ندارند. افرادی که پوست چرب دارند بهتر است به فکر راه حلی مناسب برای جلوگیری از تبخیر بیش از حد آب درون ‌پوست خود باشند. استفاده از این محصولات مراقبتی می‌تواند چنین شرایطی را برای آن‌ها فراهم سازد. آبرسانی پوست‌های چرب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تا در ادامه با عارضه‌های پوستی مواجه نشوند.

کلام آخر

همان‌طور که مطالعه کردید تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در فرمولاسیون یا ترکیبات این محصولات و عملکردی است که دارند. کرم‌های آبرسان می‌توانند میزان آب موردنیاز پوست شما را تأمین سازند و به این طریق مانع از خشکی پوست شما شوند. در مقابل کرم‌های مرطوب کننده برای جلوگیری از تبخیر بیش از اندازه آب‌های پوست مورداستفاده قرار می‌گیرند و با ایجاد یک ‌لایه چربی بر روی پوست شما از آن‌ها محافظت می‌کنند.

برای خرید هرکدام از این محصولات باید بر اساس نوع پوست خود تصمیم بگیرید. انتخاب یک فروشگاه مناسب می‌تواند به شما در این راستا کمک کند. مشاورین ما در فروشگاه کایلی بیوتی می‌توانند به شما در راستای انتخاب بهترین محصولات مراقبتی مشاوره‌های مفیدی را ارائه دهند. جهت دریافت مشاوره‌های تخصصی با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =