جوش‌ها همیشه ظاهری زشت و افسرده به صورت می‌دهند. معمولا قبل از قرارهای مهم و مهمانی‌ها این جوش‌ها مهمانانی ناخوانده هستند که پدیدار می‌شوند. از همین رو بهترین کار پوشاندن جوش با آرایش است. جوش‌های صورت علاوه بر جوانی و نوجوانی در سنین بالاتر نیز به سراغ ما می‌آیند؛ اما استفاده درست از وسایل آرایشی می‌تواند به پنهان کردن عیب و ایراد‌های صورت تا حدودی زیادی کمک کند. در ادامه به نحوه پوشاندن جای جوش با ارایش در روش‌های مختلف اشاره می‌کنیم تا شما از شر جوش‌ و جای جوش صورت خود خلاص شوید.

روش پوشاندن جوش با آرایش

برای پوشاندن جوش صورت با آرایش بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

زیرسازی آرایش

اولین مرحله‌ای ک باید رعایت کنید زیرسازی و پاکسازی پوست است. مواردی که می‌تواند سبب صاف و روشن شدن پوست و آماده آن برای میکاپ شود عبارتند از:

  • شستشوی روزانه با شوینده‌های مناسب پوست
  • استفاده از انواع ماسک صورت
  • استفاده از آبرسان
  • استفاده از اسکراب

اما بهتر است از لایه بردار و اسکراب چند مدتی یک بار استفاده شود. کم آبی وجود خشکی پوست می‌تواند ترشح چربی را در سطح پوست زیاد کند و منجر به جوش شود.

نحوه پوشاندن جوش با آرایش

نحوه پوشاندن جوش با آرایش

پرایمر مناسب پوست خود بزنید

استفاده از پرایمر آرایشی یکی دیگر از محصولات آرایشی است که در صاف و آماده کردن صورت برای آرایش کاربرد دارد.این کرم  موجب آبرسانی، کنترل چربی پوست و ثابت ماندن آرایش می‌شود.

اصلاح رنگ پوست را به کانسیلر بسپارید

برای تغییر رنگ پوست، کانسیلر رنگی مورد نیاز است. به عنوان مثال اگر جای جوش به رنگ سبز یا بنفش دیده می‌شود بهتر است از کانسیلر زرد استفاده کنید. برای جای جوش قرمز کانسیلر سبز بهترین گزینه است. به این صورت که براش یا قلم مو را به کانسیلر رنگی آغشته کنید و روی جوش‌ها بزنید؛ چراکه این کار تا حدود زیادی باعث کاور و پوشاندن جوش‌ها می‌شود.

کرم پودر بزنید

بعد از محو جای جوش با کانسیلر حال باید از کرم پودر سبک استفاده کنید و روی کل صورت و جای جوش‌ها قرار دهید. اما توجه داشته باشید که کرم پودر را یک لایه بزنید؛ زیرا چند لایه زدن کرم پودر می‌تواند جلوه‌ای غیرطبیعی به پوست بدهد.

تثبیت آرایش

در آخر نیز باید با یک تثبیت کننده آرایش، آرایش صورت خود را فیکس کنید و ماندگاری آن را بالا ببرید. برای تثبیت آرایش از یک اسپری فیکس یا پودر فیکس استفاده کنید. این کار پوشش آرایش را مات می‌کند و ماندگی را بالا می‌برد.

جهت خرید فیکساتور از سایت کایلی بیوتی کلیک کنید.

پوشاندن جوش زیر پوستی با آرایش

روش‌های زیادی برای از بین بردن جوش‌های زیر پوستی وجود دارد. جوش‌های زیر پوستی به التهاب و برآمدگی‌های قرمز روی پوست می‌گویند که می‌تواند آرایش را به کلی خراب کند.

نخست باید با لایه‌برداری، پوست را آماده کنید. لایه‌برداری می‌تواند به از بین‌ رفتن سلول‌های مرده سطح پوست کمک کند. همچنین مرطوب کننده‌ها سطح پوست را نرم و آماده میکاپ می‌کنند. برای پوشاندن جوش در آرایش باید کرم پودر در لایه نازک روی پوست قرار داد. برای تداخل نداشتن رنگ مواد آرایشی با‌هم بهتر است از تُن رنگی از سبز استفاده شود. اگر جوش زیرپوستی‌ شما رگه‌های از رنگ بنفش دارد بهتر است برای پوشاندن آن از کانسیلرهایی با تُن رنگی زرد استفاده کنید. اگرکه جوش‌های زیرپوستی شما بسیار شدید و پدیدار هستند باید کانسیلرها و کرم پودرها را به کمک براش و اسفنج‌های آرایشی پخش کنید.

نحوه پوشاندن جوش با آرایش

نحوه پوشاندن جوش با آرایش

پوشاندن قرمزی جوش با آرایش

برای محو کردن جوش قرمز پوست خوب است که از قلم‌موهای آرایشی پهن و کوچک استفاده کنید. در انتخاب کرم پودر به رنگ پوست و به ویژه رنگ جوش‌ها توجه کرده و با استفاده از آن‌ها کرم پودر را خریداری کنید.

پوشاندن جای زخم جوش با کمک میکاپ

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در گذشته که جوش‌های نوجوانی می زدید افراد معتقد بودند که دستکاری آن‌ها می‌تواند باعث شود که جا و لک آن‌ها بماند. هر چند ممکن است پیش از قرار‌های مهم آن‌ها را دست زده باشید اما گذشته‌ها گذشته و جای غصه خوردن نیست. برای آرایش جوش صورت باید ابتدا پوست خود را از هر گونه آلودگی تمیز و ضدعفونی کنید‌. بعد از این کار سعی کنید از دو نوع کرم پودر برای کاور جوش‌های خود استفاده کنید. نخست با کرم روشن‌تر بخش مورد نظر را کاملا بپوشانید و صبر کنید کمی خشک شود‌. بعد از آن از کرم پودر با بژ طبیعی روی آن استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که جای جوش‌های شما پنهان شود.

نکات مهم پوشاندن جای جوش با آرایش

استفاده از کرم پودر و کانسیلر بهترین کار برای پوشاندن جای لک و جوش است. البته پیش از پوشاندن جوش‌ها بهتر است که به فکر درمان آن باشید. همه روش‌های گفته شده برای یک آرایش سریع پیش از یک مهمانی بسیار مهم است. داشتن یک پوست سالم نیاز به روتین پوستی مناسب دارد و می‌توان با رعایت این نکات پوستی صاف و شفاف داشته باشید. به عنوان مثال قبل از خواب باید آرایش خود را کاملا بشویید و بعد از آن با کمک یک تونر یا میسلار واتر پوست خود را تمیز کنید. جهت خرید تونر کلیک کنید.

این کار کمک می‌کند تا روز بعد جوش‌های شما کمتر شده و یا از بین رفته باشند که در دراز مدت باعث از بین بردن جوش‌ها می‌شود. یک نکته دیگر که باید به آن توجه کنید این است که از براش یا پدهای آرایشی بر روی جوش‌های قرمز و عفونی استفاده نشود؛ چراکه با این کار جوش به دیگر نقاط صورت ‌می‌شود. در زمان پنهان کردن جوش‌ها با آرایش اجازه دهید که لایه اول کرم خشک شده و بعد سراغ لایه‌های دیگر بروید؛ زیرا کرم روی پوست شما به خوبی مینشیند و جذب آن می‌شود.

پوشاندن جوش با ضد آفتاب

افرادی که با استفاده از ضد آفتاب جوش می‌زنند پیش از خرید به کلمه Noncomedogenic توجه کنند. اگر نوشته باشد که فاقد کومدوژنیک است یعنی کرم ضد آفتاب فاقد هرگونه ماده‌ای است که منافذ پوست را مسدود می‌کنند. کرم‌های ضد آفتابی که فاقد روغن هستند به ورود چربی اضافه به پوست کمک می‌کنند.

از Oxybenzone و PABA اجتناب کنید

در صورتی که پوست شما دارای حساسیت، آکنه، روزاسه یا اگزما باشد از ضد آفتاب‌های فاقد این دو ماده Oxybenzone و PABA استفاده کنید. ضد آفتاب دارای این دو ماده سبب بروز جوش روی پوست صورت می‌شوند. بهتر است از ضد آفتاب‌های معدنی حاوی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم برای روزانه خود استفاده کنید؛ زیرا باعث تحریک پوست نمی‌شوند.

یک کرم روز با SPF انتخاب کنید

اگر شما با استفاده کرم ضدآفتاب شروع به جوش زدن می‌کنید بهتر است از نرم کننده استفاده کنید. کرم‌های ضدآفتاب دارای SPF بهترین نوع کرم‌ها برای استفاده روزانه هستند؛ چراکه سازگاری بیشتری با پوست دارند. کرم‌های زیادی در بازار عرضه می‌شوند که هم کار مرطوب‌کنندگی و هم ضدآفتاب را بر عهده دارند. این کرم‌ها دارای SPF 30 و بالاتر هستند و از هر اشعه خورشید جلوگیری می‌کنند.

یک کرم ضد آفتاب رنگی را انتخاب کنید

کرم‌های ضد آفتاب رنگی برای افرادی که پوست چربی دارند می‌تواند موجب جوش شود. ضدآفتاب‌های رنگی جایگزین خوبی برای کرم پودر است و می‌تواند علاوه بر پوشاندن عیب و جوش‌های صورت از ورود نور خورشید نیز جلوگیری می‌کند.

شما می‌توانید خرید انواع ضد آفتاب در برندهای مختلف با قیمت مناسب را همین الان از کایلی بیوتی انجام دهید.

پوشاندن جای جوش با کانسیلر

کانسیلرهای رنگی برای تغییر رنگ پوست استفاده می‌شوند. برای قسمت‌هایی مثل زیر چشم، روی بینی، اطراف دهان و پیشانی می‌توان از کانسیلر برای پنهان کردن جوش یا لک استفاده کرد. اگر کانسیلر به درستی روی صورت نخوابد ممکن است در زییایی کرم پودر شما نیز مشکل ایجاد کند. پخش کردن کانسیلر باید توسط یک براش مخصوص یا پد اسفنجی آرایشی صورت گیرد. منطقه‌ای که کانسیلر قرار دارد بایستی به صورت ضریه ای پخش شود و آن را به نواحی دیگر صورت پخش نکنید.

سخنی پایانی

پوشاندن جای جوش با آرایش یکی از بهترین راه‌کارها برای صاف و یکدست نشان دادن پوست است. باید توجه داشت که هر گونه جوش‌ در صورت به یک نوع آرایش مخصوص خود نیاز دارد. مطالعه این مطلب کمی از وقت شما را می‌گیرد اما راهکارهای مناسبی برای پوشاندن جوش‌ها که ممکن است هر خانمی با آن روبه‌رو شود را به شما ارائه می‌دهد. امیدواریم مطالب برای شما مفید و کارآمد بوده باشد. در صورت راهنمایی بیشتر می‌توانید با مشاوران ما در کایلی بیوتی تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =