پوست چشم اولین قسمت از صورت است که زودتر نشانه‌های پیری را نمایان می‌کند. به همین منظور پوست اطراف چشم جزو بخش‌های حساس بوده و بهتر است که از سن کم به تقویت پوست دور چشم پرداخت. همچنین پوست دور چشم خیلی نازک است، پس به راحتی آسیب می‌بیند.

در نظر داشته باشید که تقویت پوست اطراف چشم لزوما نباید به خاطر آسیب‌دیدگی آن باشد. بلکه می‌تواند به منظور کاهش چین و چروک‌ها و کلاژن سازی پوست انجام شود. به این نکته نیز توجه کنید که پوست دور چشم خشک‌تر از سایر نقاط است، پس باید به مراقبت از پوست دور چشم پرداخت. برای فهمیدن راه‌های مراقبت‌ و تقویت پوست اطراف چشم باید به خواندن این مقاله ادامه دهید.

تقویت پوست دور چشم

تقویت پوست دور چشم

اهمیت پوست دور چشم

پوست دور چشم نازک‌تر و لطیف‌تر از سایر بخش‌های پوست است و همین موضوع بر اهمیت آن می‌افزاید. پوست اطراف چشم در طول روز فعالیت زیادی دارد. در واقع پلک زدن و تکان خوردن چشم باعث تحرک پوست آن می‌شود. همین موضوع منجر به تحریک سلول‌های این بخش از پوست شده و در نتیجه علائم افزایش سن را سریع‌تر نشان می‌دهد.

از طرف دیگر پوست دور چشم نسبت به سایر بخش‌ها بیشتر در معرض عوامل محیطی قرار می‌گیرد. این عوامل محیطی که شامل پرتوهای فرابنفش خورشید، ضربه‌های فیزیکی و انواع آلودگی‌ها است که می‌تواند به سرعت به چشم و پوست اطراف آن آسیب وارد کند.

مراقبت از پوست دور چشم

به خاطر حساس بودن پوست دور چشم و آسیب پذیری آن، اگر از پوست دور چشم مراقبت نکنید مشکلات بسیاری به وجود می‌آید که در زیبایی، جوانی و سلامت پوست چشم تاثیر منفی می‌گذارد. از جمله این مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد گودی چشم
  • ایجاد خطوط چین و چروک در اطراف چشم
  • به وجود آمدن پف و برآمدگی پوست چشم
  • به وجود آمدن فرورفتگی پوست چشم
تقویت پوست دور چشم

تقویت پوست دور چشم

اما شما با انجام راهکارهای تقویت پوست اطراف چشم می‌توانید این مشکلات را رفع کنید. البته مراقبت از پوست دور چشم باید با در نظر گرفتن مشکلات پوست نوع آن و سن فرد باشد.

برای مراقبت از پوست دور چشم می‌توانید از ماسک دور چشم استفاده کنید.

در نتیجه برای اینکه پوست چشم شما سالم و جوان باشد نیاز به یک روتین مراقبت از پوست دور چشم دارید. این روتین باید شامل محصولاتی باشد که در کنار کلاژن سازی و مرطوب کردن پوست دور چشم به کاهش چین و چروک بپردازد.

داشتن روتین مراقبت از پوست اطراف چشم را همه باید رعایت کنند؛ یعنی فارق از اینکه پوست شما مشکلاتی دارد یا خیر، برای حفظ سلامت پوست چشم باید از یک روتین پیروی کرد.

مشکلات ناحیه دور چشم

·       درماتیت تماسی پلک

مواد آرایشی معمولا روی پلک، مژه و زیر چشم استفاده می‌شود. این موضوع ممکن است در افراد منجر به ایجاد آلرژی شود. علائم درماتیت تماسی شامل تاول و قرمزی پوست است. علت ایجاد آن هم استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت است.

·       درماتیت آتوپیک

این نوع بیماری اطراف پوست چشم به خاطر اختلال‌های ژنتیکی به وجود می‌آید که منجر به ایجاد قرمزی و پوسته پوسته شدن می‌شود. البته علائمی مثل خارش را هم دارد و گاهی اوقات پوست و پلک تحت تاثیر این بیماری تغییر شکل می‌دهند.

·       خشکی پوست دور چشم

خشکی پوست در هر قسمت از بدن می‌تواند ایجاد شود و این یک امر معمول است، در نتیجه می‌تواند پوست اطراف چشم را هم درگیر کند. در صورتی که پوست اطراف چشم خشک شود لطافت و نرمی و همچنین انعطاف پذیری آن از بین می‌رود.

·       بلفاریت

در واقع بلفاریت التهابی است که لبه‌های پلک ایجاد می‌شود و منجر به تورم و قرمزی پوست دور چشم می‌شود. این بیماری بیشتر در کودکان و افراد بالای ۵۰ سال مشاهده می‌شود. بیماری بلفاریت گاهی بدون هیچ علائمی ایجاد می‌شود. هرچند این بیماری خیلی جدی نیست و آسیب چندانی وارد نمی‌کند، فقط باعث خشکی زیاد چشم می‌شود که قابل درمان است.

تقویت پوست دور چشم

تقویت پوست دور چشم

نحوه پاک کردن آرایش پوست دور چشم

خیلی از افراد به اشتباه به جای استفاده از آرایش پاک کن از شوینده صورت برای تمیز کردن پوست دور چشم استفاده می‌کنند. در حالی این کار باعث تمیز شدن پوست دور چشم و پلک نمی‌شود و از طرف دیگر امکان ایجاد آسیب‌های زیادی را به چشم هم فراهم می‌کند.

یک اشتباه دیگری که افراد هنگام پاک کردن آرایش چشم انجام می‌دهند این است که پد آرایش را چندین بار روی پلک می‌کشند. در نظر داشته باشید که بعد از استفاده از آرایش پاک کن حتما باید صورت خود را بشویید.

بنابراین شیوه درست پاک کردن آرایش چشم باید به شکلی باشد که طراوت دور چشم حفظ شود و در عین حال پوست اطراف چشم کاملا پاک شود. نحوه پاک کردن آرایش چشم شامل مراحل زیر است:

  • آرایش چشم را به آرامی پاک کنید.
  • پاک کننده چشم را بشویید.
  • پد پنبه‌ای را آرام روی چشم بکشید.
  • پاک کردن آرایش چشم بادومی باید دو بار انجام شود.

راهکارهای مراقبت از پوست دور چشم

محافظت از پوست دور چشم یک امر ضروری است و همه افراد در هر سنی باید آن را جدی بگیرند تا مشکلات پوستی برای آن‌ها به وجود نیاید. اما مراقبت از پوست دور چشم کار سختی نیست فقط کافی است که از چند کار کوچک پیروی کنید. به طور کلی راهکارهای مراقبت از پوست دور چشم شامل موارد زیر است:

مرطوب نگه داشتن پوست دور چشم

پوست همیشه باید مرطوب باشد فرقی نمی‌کند که نوع آن چرب یا خشک است، بلکه همیشه به مرطوب کننده نیاز دارد. مخصوصا پوست دور چشم که از حالت معمولی هم خشک‌تر است. در صورتی که برای پوست دور چشم از مرطوب کننده استفاده نشود چین و چروک در آن ناحیه به وجود می‌آید که قطعا خوشایند نیست.

تامین مواد معدنی مورد نیاز برای پوست دور چشم

یکی از نیازهای اساسی پوست دور چشم تامین مواد معدنی مورد نیاز آن است. تامین این مواد باعث جلوگیری از ایجاد تیرگی دور چشم، پف آلود شدن چشم و ایجاد چین و چروک می‌شود. این مواد معدنی شامل ویتامین آ، انواع پپتیدها، ویتامین ث، ویتامین ای، ویتامین ب۳ و ویتامین‌های دیگر است.

ماساژ برای رفع مشکلات پوست دور چشم

زمانی که پف زیر چشم شما ایجاد می‌شود بدانید که از خستگی زیاد است در نتیجه به آرامی پوست خود را ماساژ دهید. این کار جریان خون را افزایش می‌دهد و باعث درمان آسیب پوست دور چشم می‌شود.

سبک زندگی مناسب

داشتن خواب کافی، ورزش و تغذیه مناسب به داشتن پوست سالم و جوان کمک می‌کند.

از چه سنی باید کرم دور چشم بزنیم؟

بهتر است هرچه سریع‌تر کرم و مرطوب کننده‌های مخصوص دور چشم را در روتین خود جای دهید. اما سن مناسب برای استفاده از این محصولات بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی است؛ زیرا استفاده از این محصولات باعث می‌شود در سن بالای ۴۰ سالگی چین و چروک کمتری روی پوست ایجاد شود.

بعد از ۳۰ سالگی به جای محصولات پیش‌گیرانه باید از محصولات درمانی استفاده کرد. البته این موضوع بستگی به ژنتیک و وضعیت بدنی فرد دارد. از طرف دیگر شرایط جغرافیایی هم مهم است. در هر صورت برای تقویت پوست دور چشم باید از محصولاتی مناسب سن و سال و مشکلات پوستی استفاده شود.

روش‌های طبیعی مراقبت از پوست دور چشم

بهترین و طبیعی‌ترین روش‌ها برای تقویت پوست دور چشم ورزش منظم، تغذیه مناسب و دوری از عوامل اضطراب‌زا است. البته می‌توان در کنار این موارد از روش ماساژ پوست دور چشم هم استفاده کرد. چون هم جریان خون را بهبود می‌بخشد و هم از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند.

اگر در کنار این موارد یک روتین ساده اما موثر داشته باشید هم خیلی خوب است. روتین پوستی دور چشم باید شامل مرطوب کننده، آبرسان و کرم ضد چین و چروک مخصوص پوست دور چشم باشد.

سخن پایانی

انتخاب محصولاتی برای پوست دور چشم خیلی حساس است، پس نمی‌توانید خودتان برای پوست‌تان نسخه بپیچید. کایلی بیوتی چندین سال است که در حوزه سلامت پوست فعالیت می‌کند، پس قطعا می‌تواند به شما بهترین و مناسب‌ترین محصولات را معرفی کند.

کایلی بیوتی با در نظر گرفتن مشکلات پوست دور چشم شما و تامین سلامتی آن محصولات با کیفیت و قیمت مناسب را معرفی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 2 =