کرم پودر یکی از مراحل مهم در آرایشی است که حتی در یک میکاپ ساده نیز به آن احتیاج دارید. یک کرم پودر خوب و باکیفیت می‌تواند تمام عیب و نقص‌های پوست را بپوشاند و صورت را برای یک آرایش زیبا آماده کند. اما استفاده نادرست و غیر اصولی از کرم پودر موجب ماسیدن آن روی صورت شده و ظاهری اصطلاحا کیکی بر روی پوست ایجاد می‌کند. این مشکل با رعایت نکات و ترفندهایی رفع می‌شود و می‌توانید با استفاده از آن‌ها از ماسیدن کرم پودر روی پوست صورت خود جلوگیری کنید.

در ادامه به علت ماسیدن کرم پودر روی صورت و رعایت نکاتی برای جلوگیری از ماسیدن اشاره خواهیم کرد؛ چراکه این مشکل بزرگی برای همه خانم‌ها به حساب می‌آید.

علت ماسیدن کرم پودر روی صورت

در بعضی مواقع رعایت نکردن یکسری نکات در میکاپ می‌تواند دلیل ماسیدن کرم پودر روی صورت باشد. با رعایت آن می‌توان آرایشی بدون عیب و ایراد داشت. در ادامه به 5 مورد از اشتباهات رایج در زمان استفاده از کرم پودر اشاره خواهیم کرد.

·       انتخاب کرم پودر بی کیفیت و نامناسب

برخی از خانم‌ها در زمان خرید کرم پودر به رنگ پوست خود دقت نکرده و ممکن است در انتخابشان اشتباه کنند. همخوانی رنگ پوست طبیعی با رنگ کرم پودر می‌تواند تا حدود زیادی از ماسیدن آن روی پوست جلوگیری کند. در کنار رنگ کرم باید به فرمولاسیون آن نیز توجه کرد. به عنوان مثال کرم پودرهای نیمه مات برای پوست‌های مختلط، براق برای پوست‌های خشک و مات برای پوست‌های چرب بهترین گزینه است.

برای انتخاب درست می‌توان کمی از آن را روی پوست دست خود زده و پخش کنید و آن را در معرض نور خورشید نگاه کنید. همچنین بعد از مدت زمان کوتاهی اگر اکسید نشد و تغییر رنگ نداد گزینه مناسبی برای خرید است. به طور کلی برای پوست‌های سرد باید از کرم پودر‌های صورتی-دارچینی رنگ و برای پوست‌های گرم‌ بهتر است از فونداسیونی با ته رنگ زرد استفاده کنید.

·       عدم آگاهی از طرز درست کرم پودر زدن

اشتباه رایجی که برای هر خانم در زمان استفاده از کرم پودر افتاده این است که هر چه کرم پودر بیشتری استفاده کند پوست یکدست‌تر می‌شود. این تصور کاملا اشتباه است و می‌تواند علت ماسیدن کرم روی صورت نیز باشد. همچنین این کار سبب می‌شود که پوست‌ شما گچی به نظر برسد. به همین خاطر بهتر است لایه نازکی از کرم پودر را روی پوست پخش کرد تا از ماسیدن آن جلوگیری شود. استفاده از کرم پودر روی گردن نیز می‌تواند باعث ایجاد چین و خط روی گردن شود و یقه‌ پیراهن شما را کثیف می‌کند.

·       کرم پودر را تثبیت نمی‌کنید.

از دیگر دلایل ماسیدن کرم پودر روی صورت می‌توان به عدم تثبیت آن روی پوست اشاره کرد. به طور کلی بهتر است که بعد از اتمام از اسپری‌های تثبیت آرایش استفاده کنید. پودرهای فیکس نیز می‌توانند بسیار موثر باشند؛ به این صورت که بعد از کرم پودر با یک براش آغشته به پودر آرایش خود را فیکس کنید.

·       با ابزار اشتباه و کثیف کرم پودر می‌زنید.

پخش کردن کردم پودر بدون ابزار و با کمک انگشتان می‌تواند از دیگر علل‌های ماسیدن و تیره شدن کرم پودر روی صورت باشند. برای پخش کرم پودر راه بهتر این است که از پدهای اسفنجی یا براش‌های کرم پودر استفاده کنید.

علت ماسیدن پنکیک روی صورت

یکی از دلایلی که می‌تواند از درست خوابیدن پنکیک روی صورت جلوگیری کند استفاده نادرست از کرم پودر است. برای کرم پودر باید از وسط صورت شروع کرده و کرم را تا اطراف صورت پخش کنید. بعد از استفاده کرم پودر از کانسیلر استفاده کنید. در قسمت‌های دارای کرم پودر، کانسیلر چروک نمی‌شود. اگر مراحل زیراساس آرایش یعنی کرم پودر درست استفاده شده باشد پنکیک به خوبی روی صورت می‌نشیند و ماسیده نمی‌شود.

علت تیره شدن کرم پودر روی صورت

در مواقعی ممکن است که ترکیبات موجود در کرم پودر با اکسیژن هوا یا چربی پوست واکنش دهند و رنگی نارنجی یا تیره را روی پوست ایجاد کند. تیره شدن کرم پودر بیشتر در زمان‌هایی رخ می‌دهد که پوست شما چرب باشد. ph پوست یکی دیگر از دلایل تیره و تغییر رنگ در کرم پودر است. اگر PH پوست پایین باشد (اسیدی) کرم پودر ممکن است تغییر رنگ دهد. پس بهتر است نسبت به پوست خود در زمان خرید دقت کنید.

دلیل ماسیدن آرایش و کانسیلر روی صورت

خشکی پوست می‌تواند دلیل ماسیدن کانسیلر در زیر چشم باشد. از همین رو باید از پرایمرهای مخصوص صورت و چشم بر پایه آب در آرایش خود استفاده کنید. پرایمر یک بیس پایدار و مناسب روی صورت نمایان می‌کند و در گرما تاثیر منفی روی آرایش نمی‌گذارد. بهتر است که پرایمر را زودتر از کانسیلر استفاده کنید با این کار دیگر کانسیلر شما روی پوست صورت نمی ماسد.

چرا کرم پودر روی صورت پوسته پوسته می شود؟

در ادامه به مواردی که سبب پوسته پوسته شدن کرم پودر روی صورت می‌شوند اشاره کرده‌ایم:

·       وجود لایه مرده روی پوست

وجود لایه مرده روی پوست سبب می‌شود که آرایش به درستی روی پوست نماند و از اصلی‌ترین علل‌های پوسته پوسته شدن کرم پودر است. لایه برداری صورت باید چند روزی یک بار با اسکراب‌ها و لایه بردار‌ها انجام شود تا کرم روی صورت به خوبی بنشیند.

·       نداشتن آب عمقی پوست

استفاده از آبرسان می‌تواند به لایه های زیرین پوست آب رسانده و بافت‌های آن را ترمیم و شاداب کند.

·       آرایش روی پوست کثیف

پوست روزانه آلودگی‌های مختلفی روی آن می نشینند و باعث کثیفی آن‌ می‌شوند پس بهتر است آن را با شوینده‌های مطمئن تمیز کنیم. وجود آلودگی زیر کرم پودر باعث پوسته شدن آن می‌شود.

·       استفاده از پرایمر قبل از آرایش

پرایمر زیر هر آرایشی از واجبات است. پرایمر علاوه بر یکدست شدن پوست و بهتر پخش شدن کرم پودر از ورود کرم پودر به منافذ پوست شما جلوگیری می‌کند.

·       زدن کرم پودر با دست

از دیگر عوامل موثر بر پوسته شدن کرم پودر می‌توان به زدن کرم پودر با دست اشاره کرد. بهتر است از براش‌ مخصوص کرم پودر و پدهای ارایشی برای کرم پودر استفاده شود.

طرز زدن کرم پودر روی صورت

همان طور که گفته شد هدف از استفاده کرم پودر صاف و یکدست شدن پوست صورت است. بنابراین در زمان خرید کرم پودر باید به رنگ پوست خود توجه کرده و کرمی همرنگ با پوست خود را انتخاب کنید.

·       مرحله ۱

روی پوست آلوده حتی بهترین و گرانترین کرم پودر نیز می‌تواند به خوبی نمایان نشود. بعد از پاکسازی استفاده از مرطوب کننده فراموش نشود. نقاطی همچون زیر چشم‌ها، نقاط قرمز شده، کنار بینی، روی جوش و لک‌های پوست می‌توانید از کانسیلر برای پنهان کردن استفاده کنید. کانسیلر را به صورت نقطه‌ای روی صورت قرار دهید و با براش مخصوص به آن ضربه بزنید. کانسیلر را در نقاط دیگر پخش نکنید؛ چراکه باعث پیدا شدن لکه‌های رنگی می‌شود.

·       مرحله ۲

کرم پودر را نیز به صورت نقطه‌ای روی صورت قرار داده اگر می‌خواهید پوشش دهی زیاد باشد آن را با اسفنج و در صورت پوشش کم می‌توانید از انگشتان برای پخش کردن آن استفاده کنید. زمان پخش کرم پودر حتما دهان خود را باز کرده تا خط روی صورت بافی نماند. برای زمستان و تابستان کرم پودرهای مخصوص داشته باشید.

تا حد ممکن کرم پودر را روی صورت پخش کنید که بعد از چند ساعت ماسیده نشود. اگر می‌خواهید پوستی درخشان داشته باشید از پودر شفاف کننده استفاده کنید. در آخر با یک دستمال کاغذی چربی‌های اضافه کرم را بگیرید.

·       مرحله ۳

منطقه T یعنی همان پیشانی و بینی از نواحی براق صورت هستند. برای گرفتن این براقی بهتر است از یک پودر مات برای این قسمت‌ها استفاده کنید.

ماسیدن کرم پودر روی صورت

ماسیدن کرم پودر روی صورت

جلوگیری از ماسیدن کرم پودر روی صورت

برای این کار اول کرم پودر را به خوبی روی صورت پخش کرده و بعد از کانسیلر استفاده کنید‌؛ چراکه قسمتی که با کرم پودر پوشانده شده از چروک شدن کانسیلر جلوگیری می‌کند.

نکات ماندگاری کرم پودر روی صورت بدون ماسیدگی

  • اصلاح روش کرم پودر زدن
  • همخوانی رنگ کرم پودر با پوست صورت شما
  • مرطوب نگه داشتن سطح پوست
  • سازگاری کرم پودر با پوست شما
  • به اندازه کافی از کرم پودر استفاده کنید

برای بهتر خوابیدن کرم پودر روی صورت چه باید کرد؟

برای بهتر خوابیدن کرم پودر روی صورت باید به نکات زیر توجه کنید:

  1. پوست خود را چند روزی یکبار لایه برداری کنید.
  2. زیر آرایش از مرطوب کننده استفاده کنید.
  3. به نوع پرایمر توجه کنید.
ماسیدن کرم پودر روی صورت

ماسیدن کرم پودر روی صورت

کلام پایانی

ماسیدن کرم‌ پودر روی صورت یکی از معضلات بزرگ اکثر خانم‌ها است که با آن روبه‌رو هستند. ماسیدن کرم باعث می‌شود که کل آرایش صورت به درستی نمایان نشوند. به همین خاطر ما این مقاله را طراحی کردیم و روش‌های جلوگیری و دلایل ماسیدن آن را برای شما شرح دادیم. اگر نیاز به راهنمایی‌های بیشتری دارید مشاورین ما در کایلی بیوتی می‌توانند به شما کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 7 =