از زمانی که اسپری صورت صورتی ماریو بادسکو در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، فیس میست به گزینه‌ای خاص در فهرست محصولات مراقبت از پوست تبدیل گردید. محصولی که به اعتقاد برخی افراد معجزه می‌کند و تاثیر زیادی در برطرف کردن مشکلات پوستی، بهبود کیفیت و افزایش شادابی و طراوت پوست دارد. احتمالا شما هم با واژه اسپری صورت یا فیس میست (Face Mist) برخورد داشته‌اید و مایلید با فیست میست، کاربرد و نحوه استفاده از آن آشنا شوید. پس صفحه را ترک نکنید و تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

فیس میست چیست؟

درست همانطور که از نام آن مشخص است، فیس میست یک محصول مراقبت از پوست مبتنی بر آب است که روی صورت اسپری می‌شود و مهم‌ترین هدف آن ایجاد رطوبت و آبرسانی به پوست است. انواع مختلفی از این محصول وجود دارد و اغلب شامل مواد مغذی یا آنتی‌اکسیدان‌ها چون ویتامین‌ها، عصاره‌ها، روغن‌های ضروری، اسید هیالورونیک و مواد تسکین‌دهنده و ضد‌التهابی است که هیدراتاسیون فوری را برای پوست صورتتان به ارمغان می‌آورند. همچنین واجد برخی مزایای مراقبت از پوست اضافی مانند کنترل چربی اضافی، تسکین پوست تحت استرس و ارائه خواص ضد پیری و بعضا حتی مزایای تقویت خلق و خو نیز است.

فیس میست یا اسپری صورتفیس میست محصولی همه کاره و یک مکمل عالی برای روتین مراقبت از پوست شما است که می‌توان آن را در هر زمانی از روز اعمال کرد. این محصول برای افرادی که پوستی خشک یا حساس دارند، یا از اگزما رنج می‌برند، بسیار مناسب است.

کاربردهای فیس میست

همانطور که گفتیم، بیشتر فیس میست ها آب‌رسان‌هایی فوری و مناسب برای انواع پوست هستند. بنابراین چه به دلیل هوای سرد زمستانی صورت شما خشک‌تر از حد معمول باشد یا به طور طبیعی به رطوبت بیشتری نیاز داشته باشد، این محصول می‌تواند به سرعت پوست شما را مرطوب و درخشان کند. برخی از کاربردها و فواید فیس میست عبارتند از:

·       آب‌رسانی فوری وایجاد طراوت در پوست

استفاده از یک اسپری صورت، سریع‌ترین روش برای آبرسانی و احیا پوست است. اسپری کردن صورت در یک روز گرم، بعد از تمرین یا هر زمانی که احساس خستگی می‌کنید، می‌تواند احساس خنکی و طراوت در پوست ایجاد کند.

·       تسکین پوست های حساس

اگر پوست شما مستعد حساسیت است، فیس میست مناسب می‌تواند به از بین بردن قرمزی، کاهش سوزش و جبران رطوبت از دست رفته کمک کند. از محرک‌های بالقوه مانند الکل و عطر خودداری کنید و در عوض یک فرمول اساسی‌تر با ترکیبات ملایم مانند آلوئه ورا، آب انگور یا آب حرارتی (سرشار از مواد معدنی ضد التهابی) انتخاب کنید.

·       جذب چربی اضافی

اگر فکر می‌کردید پودرهای شفاف تنها گزینه برای کنترل براقیت در طول روز هستند، دوباره فکر کنید. برخی از اسپری‌های صورت واجد ترکیباتی چون پودر ابریشم هستند که چربی اضافه پوست را جذب و در عین حال رطوبت مناسبی بر روی پوست ایجاد می‌کنند.

·       کمک به کنترل جوش و آکنه

برخی از فیس میست ها حاوی لایه‌بردارهای اسیدی ملایم هستند که می‌تواند به کنترل آکنه و جوش در پوست مستعد کمک کنند. اسیدهای بتا هیدروکسی مانند اسید سالیسیلیک، بتائین سالیسیلات یا آب پوست درخت بید برای تمیز کردن عمیق منافذ پوست و جلوگیری از ایجاد جوش بسیار موثر هستند.

·       برای افزایش جذب محصولات دیگر

پوست مرطوب مانند یک اسفنج هر محصولی را که روی آن قرار دهید را به سرعت جذب می‌کند. بنابراین برای افزایش کارآیی لوسیون‌ها، کرم‌ها، ماسک‌ها و دیگر محصولات مراقبتی، سعی کنید قبل از استفاده پوست خود را با لایه‌ای از فیس میست اسپری کنید.

·       آماده کردن پوست برای آرایش

چنانچه فیس میست را قبل از آرایش استفاده کنید، می‌تواند بوم صاف‌تر و مرطوب‌تری ایجاد کند که می‌توانید آرایش خود را روی آن اعمال کنید. این کار را می‌توان با یک فیس میست معمولی یا یکی از اسپری‌های صورت که برای این منظور طراحی شده‌اند، انجام دهید. برخی از آن‌ها فاقد سیلیکون و جایگزینی عالی برای پرایمرهای معمولی و پر از سیلیکون هستند. یک ترفند دیگر اسپری فیس میست برای مرطوب کردن اسفنج آرایشی و استفاده از آن برای پاک کردن هر آرایش اضافی است.

·       کمک به جلوه آرایش طبیعی

اگر شما هم همیشه روتین آرایش خود را با پودر یا پنکیک تمام می‌کنید. اما بافت پوست خشک و پودری که اغلب ایجاد می‌کند را دوست ندارید، بهتر است از مقدار کمی اسپری صورت مناسب برای رفع پودر اضافه و ایجاد آرایش طبیعی و زنده‌ای که مایلید، استفاده کنید.

·       تثبیت آرایش

برخی از فیس میست ها می‌توانند مانند فیکساتور یا تثبیت‌کننده عمل کنند و علاوه بر آب‌رسانی پوست، ماندگاری آرایش را افزایش دهند. مزیت این فیکساتورها نسبت به فیکساتورهای پودری در نبستن منافذ و عدم ایجاد سنگینی روی پوست است.

·       احیای آرایش

استفاده از اسپری صورت یک راه آسان برای احیای آرایش شما بدون نیاز به شستن صورت است. تنها کافیست صورت خود را با یک محصول مناسب اسپری کرده و پس از خشک شدن صورت خود را آرایش کنید.

تفاوت فیس میست با تونر

هرچند تونرها و فیست میست‌ها ممکن است شبیه به هم به نظر برسند، اما اثرات و عملکرد آن‌ها کاملا متفاوت است. تونرها قابض‌هایی هستند که منافذ باز صورت را به طور عمقی تمیز و به کوچک شدن آن‌ها کمک می‌کنند.

از سوی دیگر، اسپری صورت حاوی ترکیبات مغذی استکه به سرعت پوست شما را آب‌رسانی می‌کنند. اما تاثیری بر منافذ صورت ندارد. بنابراین می‌توان گفت که تونرها پوست را برای مرطوب‌کننده آماده می‌کنند.

روش استفاده از فیس میست

روش مصرف اسپری صورت بسیار ساده است و می‌توان آن را در هر زمان و هر مکان انجام داد. برای این کار ابتدا فیس میست موردنظر خود را انتخاب کنید. بطری فیس میست را چند ثانیه تکان دهید تا مواد مغذی موجود به طور کامل مخلوط شوند.

حالا چشمان خود را ببندید و اسپری را در فاصله 15 تا 20 سانتی صورت بگیرید و بر روی تمام نقاط پوست صورتتان اسپری کنید.

فیس میست های مرطوب کننده یا ضد‌التهابی را قبل از سایر محصولات مراقبت از پوست و بعد از پاکسازی استفاده کنید. فیس میست‌های واجد آنتی اکسیدان‌ را می‌توان تقریبا در هر زمان استفاده کرد، حتی در پایان روتین‌های مراقبت از پوست.

فیس میست یا اسپری صورتانواع اسپری صورت یا فیس میست

فیس میست‌ها را بسته به ترکیبات موجود در آن می‌توان به انواع مختلف دسته‌بندی کرد. مثلا برخی از این محصولات حاوی عصاره‌های گیاهی و روغن‌های ضروری برای ارائه مزایای رایحه درمانی هستند. بعضی حاوی مواد معطر و خنک‌کننده هستند که می‌توانند به تقویت روحیه کمک کنند.

اکثر این اسپری‌ها حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C، ویتامین E یا اسید فرولیک هستند. برخی نیز حاوی موادی هستند که برای جلوگیری از اثرات عوامل استرس‌زای محیطی طراحی شده‌اند. تنها کافیست محصول موردنظرتان را متناسب با هدف خود انتخاب کنید.

سخن پایانی

فیس میست یک محصول زیبایی و در عین حال یک روتین مراقبت از پوست است که نباید آن را در دنیای محصولات مراقبت از پوست نادیده گرفت. از این محصول می‌توانید در طول روز به‌عنوان یک راه ساده برای ایجاد طراوت و احیا پوست و یا آماده‌سازی پوست برای استفاده از سرم‌ها و سایر محصولات مراقبتی استفاده کنید. چنانچه به دنبال یک فیس میست مناسب و استاندارد متناسب با نوع پوست خود هستید می‌توانید از کارشناسان مجرب کایلی بیوتی کمک بگیرید و گزینه موردنظرتان را از طیف گسترده و متنوع محصولات ما انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − شش =