کرم لیفتینگ صورت چیست؟ نحوه استفاده + مزایا و معایب

استفاده از کرم لیفت صورت یکی از ساده‌ترین و رایج‌ترین روش‌ها برای جوان‌سازی پوست صورت است. این کرم‌ها مواد قوی ضد پیری را مستقیما به سلول‌ها تزریق و از روند پیری جلوگیری می‌کند. افزایش سن و برخی عوامل محیطی باعث کاهش پروتئین‌ها و دیگر عوامل دخیل در جوان‌سازی پوست همچون کلاژن، الاستین و چربی‌های پوست و در نتیجه کاهش استحکام، خاصیت ارتجاعی و افزایش چین و چروک و افتادگی پوست می‌شوند. این عوارض موجب روی آوردن بسیاری از افراد به ویژه خانم‌ها به برخی از محصولات مراقبتی چون کرم لیفت صورت می‌گردد.

نحوه لیفتینگ پوست صورت

چنانچه شما نیز با برخی از مشکلات پوستی اینچنینی ناشی از افزایش سن مواجه هستید و مایلید بدانید کرم لیفتینگ صورت چیست؟ چه ترکیباتی دارد و چگونه موجب کاهش چین و چروک و سفت کردن پوست صورت می‌شوند، به خواندن این مطلب ادامه دهید.

کرم لیفتینگ صورت چیست؟

کرم‌های صورت از رایج‌ترین محصولات مراقبت از پوست هستند که بیشتر افراد از انواع مختلف آن استفاده می‌کنند. این کرم‌ها با داشتن مواد فعال قدرتمندی چون رتینول، پپتید، ویتامین C و… نشانه‌های رایج پیری را هدف قرار می‌دهند و موجب کاهش عوارضی چون خطوط ریز، چین و چروک و شلی پوست می‌گردند.

تاثیر برخی از این کرم‌ها با افزودن یک ترکیب لایه‌بردار چند برابر می‌شود و با حذف سلول‌های مرده و به حداقل رساندن سلولیت و جای زخم، پوستی صاف‌تر و روشن‌تر را برایتان به ارمغان می‌آورند. ترکیبات، مدت زمان استفاده و روش مصرف کرم لیفتینگ صورت، از عوامل تاثیرگذار بر اثربخشی این کرم‌ها هستند.

انواع کرم لیفتینگ صورت

کرم های لیفتینگ صورت برندهای معتبر، اغلب دارای ترکیبات موثره مشابه با خواص مشترک هستند. دسته‌بندی این کرم‌ها بیشتر با توجه به اثرات آن‌ها صورت می‌گیرد. برخی از این محصولات دارای اثرات طولانی مدت و بعضا دارای اثرات کوتاه مدت و فوری هستند.

به عنوان مثال یکی از بهترین کرم های لیفتینگ صورت را به شما معرفی میکنیم که با ضمانت اصالت کالا و ارسال فوری به سراسر کشور میتوانید آن را تهیه کنید.

کرم لیفتینگ روز ایوروشه با حجم 50 میل کاملا گیاهی و اورجینال فرانسوی

 

کرم لیفتینگ ایوروشه

کرم ضدچروک و لیفتینگ روز ایوروشه

تاثیرات کرم‌های دارای اثر طولانی‌مدت بر پوست صورت به سبب زمان‌بر بودن پروسه جوان‌سازی و کلاژن‌سازی، پس از گذشت زمانی حدود دو یا سه ماه قابل مشاهده است و از طرفی ماندگاری بیشتری دارند. دسته دیگری از کرم‌های لیفتینگ صورت اثر فوری‌تری دارند و تاثیر آن‌ها بلافاصله پس از استفاده آشکار می‌شود. این نوع کرم‌ها تاثیراتشان غالبا موقتی و زودگذر است.

روش استفاده از کرم لیفتینگ صورت

آشنایی با نحوه استفاده از کرم لیفتینگ و استفاده صحیح از آن می‌تواند اثربخشی این محصولات را افزایش دهد. استفاده از این کرم‌ها فرمول پیچیده‌ای ندارد. تنها کافیست روزی دوبار قبل و بعد از خواب آن را روی پوست تمیز صورت که با یک شوینده مناسب صورت شسته شده، بمالید و به خوبی ماساژ دهید تا کرم به طور کامل جذب پوست شود.

لازم است به این نکته توجه داشته باشید که بهره‌مندی از تاثیرات کامل این کرم‌ها و سایر محصولات مراقبتی پوست، مستلزم استفاده منظم و دائمی از آن‌ها است.

معایب لیفتینگ صورت

چرا لیفتینگ عوارض دارد

کاربرد کرم سفت کننده صورت

با وجود برخی تفاوت‌ها در نوع پوست، پیری پوست در همه افراد منجر به ایجاد چین و چروک، از دست دادن قابلیت ارتجاعی، بافت خشن و تغییر رنگ پوست می‌شود. کرم لیفتینگ یا سفت کننده صورت نوعی محصول مراقبتی پوست است که به سبب داشتن ویتامین‌ها و سایر مولکول‌های موثر چون اسیدهای چرب، هیالورونیک اسید و… روند پیری پوست را کاهش داده و با رفع خطوط و چین و چروک‌های ریز پوستی، سفت کردن پوست و افزایش انعطاف‌پذیری و خاصیت ارتجاعی آن، پوستی شاداب و درخشان را برای افراد به ارمغان آورد.

مزایای استفاده از کرم لیفت صورت

محصولات ضد پیری پوست مانند کرم‌ها و سرم‌های لیفتینگ صورت هرگز نمی‌توانند پیری را متوقف کنند. با این حال مواد فعال موجود در آن‌ها می‌تواند علائم پیری را کاهش داده و ظاهر پوست را بهبود بخشد. از این رو داشتن پک مراقبتی پوست از ملزومات امروزه اکثر افراد است.

کرم لیفتینگ صورت به لطف نرم کننده‌های آبرسان مانند هیالورونیک اسید، شی باتر، ویتامین E وغیره، پوست را با رطوبت غنی و ماندگار خود پوشش می‌دهد و نه تنها سد پوستی را تقویت کرده و از خشکی جلوگیری می‌کند، بلکه موجب حفظ پوست در برابر رادیکال های آزاد می‌شوند. برخی از مزایای استفاده از کرم لیفتینگ صورت به اختصار شامل:

  • از بین برنده چین و چروک و افتادگی صورت
  • جوان کننده پوست و جلوگیری از پیری زودرس
  • سفت‌کننده پوست
  • مرطوب کردن و آب‌رسانی به پوست
  • افزایش پروتئین‌ها و دیگر ترکیبات جوان‌ساز پوست مثل کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید
  • حاوی ویتامین‌ها و اسیدهای چرب ضروری برای پوست

عوارض کرم لیفتینگ صورت

به‌طور معمول کرم‌های لیفتینگ صورت اصل و استاندارد دارای عوارض خاصی نیستند. این کرم‌ها دارای ترکیبات طبیعی بی‌ضرر هستند که وضعیت پوست را بهتر می‌کنند. به ندرت ممکن است انواعی از این کرم‌ها با برخی از پوست‌ها سازگار نباشند و باعث بروز عوارض ظاهری و موقت مانند قرمزی یا خارش شوند.

بهترین روش برای جلوگیری از عوارض احتمالی این کرم‌ها در درجه اول استفاده از محصولات اصل و در درجه دوم انتخاب محصولات متناسب و سازگار با پوست است.

تاثیر کرم لیفتینگ بر صورت

جوانسازی پوست با کرم لیفتینگ

معایب استفاده از کرم لیفت صورت

کرم‌های سفت‌کننده پوست اغلب بی‌خطر هستند. از آنجایی که این محصولات اغلب با آنتی اکسیدان‌ها و پپتیدهای تقویت‌کننده کلاژن و الاستین فرموله می‌شوند، برای بهبود سلامت کلی پوست و در عین حال هدف قرار دادن پوست‌های افتاده و شل عالی عمل می‌کنند.

ترکیبات کرم سفت کننده صورت

یک راه موثر برای افزایش الاستین طبیعی پوست و افزایش استحکام آن، انتخاب یکی از بهترین کرم‌های سفت‌کننده پوست است. اشاره کردیم که ترکیبات موجود در این کرم‌ لیفتینگ صورت یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر اثربخشی بیشتر آن است. برخی از ترکیبات اصلی موجود در این نوع کرم‌ها عبارتند از:

· ویتامین ‌های B، C، E

این ویتامین جزء عوامل ضد پیری پوست محسوب می‌شوند که به سبب داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی با از بین بردن رادیکال‌های آزاد، مانع تخریب کلاژن و دیگر مولکول‌های مفید پوست و در نتیجه افزایش خاصیت ارتجاعی و صافی پوست می‌شوند. علاوه بر این ویتامین‌ E موجب افزایش رطوبت پوست می‌گردد.

· هیالورونیک اسید

هیالورنیک اسید یک آبرسان قوی برای پوست است که وجود آن در کرم های لیفتینگ صورت، موجب جبران رطوبت از دست رفته پوست در اثر افزایش سن می‌گردد. این ماده دارای خاصیت روشن‌کنندگی نیز است.

· رتینول

رتینول شکلی از ویتامینA  و جزء ترکیبات محرک تولید کلاژن است که وجود آن در کرم لیفتینگ صورت موجب یکدست شدن، کاهش خطوط پوستی و افزایش انعطاف‌پذیری پوست می‌گردد. همچنین رتینول در فرآیند ساخت کلاژن و الاستین همکاری می‌کند.

· گلیکولیک اسید

گلیکولیک اسید نوعی ماده شیمیایی است که وجود آن در محصولات مراقبتی پوست به لایه‌برداری پوست و از بین بردن سلول‌های مرده و در نتیجه رفع تیرگی پوست کمک می‌کند. گلیکولیک اسید باعث تسریع ساخت کلاژن و الاستین نیز می‎شود.

· پپتید مس

این پپتیدها تولید کلاژن و الاستین را افزایش می‌دهند و همچنین دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی هستند.

· روغن های مخصوص گیاهی

روغن‌های مخصوص گیاهی چون شی باتر با تغذیه و آب‌رسانی پوست موجب کاهش چین و چروک و کاهش سرعت فرایند پیری پوست می‌شوند.

سفت کننده پوست صورت

ضد چروک از خصوصیات کرم لیفتینگ

از چه سنی می‌توان از کرم لیفتینگ استفاده کرد؟

پوست انسان به‌طور معمول حاوی پروتئینی به نام کلاژن است که مهم‌ترین نقش را در حفظ سفتی، انعطاف‌پذیری و شادابی پوست ایفا می‌کند. تولید این پروتئین در بدن با افزایش سن و در حدود 30 سالگی به‌تدریج کاهش می‌یابد و باعث افتادگی و ایجاد چین و چروک در پوست می‌شود. بنابراین بهترین زمان استفاده از کرم لیفتینگ صورت از 30 سالگی است هرچند به‌منظور پیشگیری می‌توان استفاده از این نوع محصولات را در سنین پایین‌تر آغاز کرد. لازم به ذکر است که عواملی چون تغذیه نامناسب، استرس، اشعه خورشید، سیگار و دیگر مواد دودزا نیز می‌توانند فرایند پیری را تسریع کنند.

طرز استفاده کرم لیفتینگ

کرم ضدچروک نحوه استفاده

سخن پایانی

آشنایی با کرم لیفتینگ صورت و طریقه استفاده از آن می‌تواند، منجر به افزایش میزان بهره‌وری از این کرم‌ها شود. لازم به ذکر است که بهره‌مندی از تاثیرات این کرم‌ها مستلزم استفاده منظم و بلندمدت است و نباید از این کرم‌ها انتظار اثرگذاری سریع داشت. از طرف دیگر رعایت سایر روش‌های مراقبت از پوست از جمله استفاده از شوینده‌های مناسب و اجتناب از عوامل محیطی چون مواد غذایی ناسالم، مواد دودزا و اشعه مضر آفتاب می‌تواند به کاهش سرعت پیری پوست و تاثیر بهتر این محصولات کمک کند.

در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص این محصول یا دیگر محصولات مراقبتی پوست دارید، می‌توانید از کارشناسان ما در کایلی بیوتی راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. ما در کنار شماییم تا بهترین خرید را داشته باشید.

1 دیدگاه در “کرم لیفتینگ صورت چیست؟

  1. سارینا گفت:

    بسیار آموزشی و عالی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 16 =